به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری افزود: تا پایان تابستان قراردادهای همکاری منعقد و فراخوان های جدید نیز به تدریج تا پایان سال منتشر خواهد شد.
شیوع کرونا در کشور از اواخر سال گذشته سبب شد تا بسیاری از فعالیت ها و همکاری ها و عقد قراردادها با لغو یا با تاخیر روبرو شوند. یکی از این فعالیت ها ایجاد سکوی تجارت الکترونیکی شرکت ملی پست بود که از خرداد ماه سال گذشته در دستور کار این شرکت قرار گرفت و شرکت ملی پست تصمیم داشت تا با همکاری بخش خصوصی به کسب وکارها و مشتریان خدمات جدید عرضه کند؛ اما عقد قرارداد با کسب وکارها برای آغاز همکاری در این پلتفرم به تعویق افتاد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به وقفه به وجود آمده، گفت: این شرکت پس از ماه رمضان همکاری و انعقاد قرارداد با شتاب دهنده ها و حمایت از استارت آپ هایی که ایده های مرتبط با پست دارند را آغاز می کند.
قادری افزود: از نظر حقوقی هم باید چارچوب همکاری و زیرساخت هایی را فراهم می کردیم؛ اما چون در این زمینه تجربه اندکی داشتیم، باید مطالعات بیشتری روی این موارد صورت می گرفت. در نهایت مدل های تجاری مشخص شدند. البته شرکت ملی پست هم برای آغاز همکاری با کسب وکارهای دیگر نیاز داشت سامانه نرم افزاری خود را به روزرسانی کند که سال گذشته این اقدامات هم صورت گرفت.
او اظهار داشت: وقتی قصد داشتیم از کسب وکارها برای انعقاد قرارداد دعوت کنیم، ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و این موضوع به سرانجامی نرسید؛ اما امسال دوباره جلسات را با کسب وکارها برگزار کردیم و در ماه های آتی شرکت ها را به نوبت دعوت و قرارداد منعقد می کنیم.
به گفته وی، برنامه شرکت ملی پست این است تا پایان تابستان فراخوان هایی که سال گذشته منتشر شده است را به نتیجه برساند.
او همچنین تاکید کرد: پس از تعیین تکلیف فراخوان های سال گذشته،حدود 8 فراخوان جدید دیگر منتشر می کنیم و دور جدید مذاکره و همکاری با شرکت های جدید را در دستور کار داریم. قصد داریم تا پایان امسال سرویس های اصلی سکوی تجارت الکترونیکی تکمیل شود.
عضو هیئت مدیره گفت: وقتی صحبت از همکاری با استارت آپ ها است، یعنی کسب وکارهایی که به بلوغ رسیدند و محصول و ساختارشان باثبات است چون آنها قرار است شرکای کاری شرکت ملی پست شوند و به کسب وکارهای دیگر سرویس عرضه کنند.
او در ادامه به همکاری با شتاب دهنده ها و حمایت از استارت آپ هایی که ایده های مرتبط با پست دارند اشاره و افزود: 6 ماه مدل های مختلف همکاری را بررسی و طرحی را آماده کردیم و حتی به استان ها هم این طرح ابلاغ شده است. براساس این طرح پس از ماه رمضان در سراسر کشور از شتاب دهنده ها دعوت و قراردادهای همکاری منعقد می کنیم تا استارت آپ هایی که قصد دارند کسب وکاری در حوزه پست راه اندازی کنند دراین شتاب دهنده ها مورد حمایت قرار بگیرند.
قادری تصریح کرد: برخی از استان ها هم شتاب دهنده ندارند، با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد موجود قرارداد منعقد می کنند. تا پایان تابستان این طرح عملیاتی شده و استارت آپ ها جذب شتاب دهنده ها می شوند. ما با شتاب دهنده هایی همکاری می کنیم که مجوز رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده باشند.
از خرداد سال 98 شرکت ملی پست راه اندازی سکوی تجارت الکترونیکی به عنوان یک پلتفرم ارائه خدمات جدید پستی به کسب وکارها و مشتریان را در دستور کار خود قرار داد. در این چارچوب 10 سرویس اصلی پستی از طریق این پلتفرم ارائه خواهد شد و 98 سرویس دیگر زیرمجموعه این سرویس ها به شمار می آیند.