به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: علی نعمتی عضو هیأت مدیره در همایش کارشناسی حقوقی و اعتباری این بانک در مشهد مقدس ضمن بیان مطلب فوق و تأکید بر برندسازی برای توسعه و ماندگار ماندن در فضای رقابتی گفت: خلاقیت و نوآوری در خلق محصول جدید، پرداخت تسهیلات و رعایت بهداشت اعتباری موجب وفادارسازی مشتریان می شود.
نعمتی تصریح کرد: علیرغم پیچیدگی های موجود در شبکه های مالی – پولی می توانیم با اصلاح و بازنگری برنامه های حقوقی، ارائه فرمول تسهیلاتی و ساماندهی فرمول های اعتباری و همچنین استفاده از تجربه و دانش کارشناسان متخصص، حرکتی نوین جهت تقویت زیرساخت های موجود ایجاد و پست بانک ایران را به بانکی پویاتر تبدیل نمود.
وی اظهار داشت: این بانک با 14 هزار و 500 شعبه و دفترخدمات بانکی شهری و روستایی درسطح کشور ظرفیت بالایی برای جذب منابع ارزان قیمت دارد و با اولویت بندی دفاتر، تفکیک مشتریان، مدیریت ثروت، ارائه سرویس های مختلف از جمله سامانه نمایندگی فروش خدمات، شبکه مویرگی انحصاری را به خود اختصاص داده است.
عضو هیأت مدیره پست بانک ایران عنوان کرد: انتظارات مشتریان روز به روز افزایش یافته و باید سرعت تغییر پذیری و تحول در حوزه های بانکداری خُرد و شرکتی را با اشتراک گذاری نظام پیشنهادات و رفع نیازهای مشتریان در حوزه بانکداری شرکتی را بالا برده و بسته اعتباری ویژه ای را برای گروه های شغلی و اصناف در این حوزه بانکداری طراحی نمائیم.
نعمتی درپایان خاطرنشان ساخت: مسئله اصلی در این حوزه؛ پیگیری مطالبات معوق است که توجه به این مهم و همچنین ارائه سرویس های جدید و سرویس ارزش افزوده برای مشتریان منجر به ایجاد نقطه پایداری و همچنین توسعه برند بانک در فضای رقابتی شده و تعالی آن را به دنبال خواهد داشت.
همچنین غلامرضا حسن زاده مدیرشعب استان خراسان رضوی نیز در این همایش؛ آگاهی از شرایط روز بازار و شرایط اقتصادی جامعه توسط کارشناسان حقوقی و خلق سرویس های جدید در ارائه تسهیلات، ارائه راهکارهایی برای کاهش نسبت مصارف به منابع و پیگیری وصول مطالبات توسط کارشناسان اعتباری را از جمله اقدامات اثرگذار حوزه های اعتباری و حقوقی به عنوان دو قطب قوی و تضمین کننده منافع بانک عنوان کرد.
وی تصریح نمود: با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه حقوقی و جلوگیری از مواجه شدن با چالش نگهداری سوابق بانکی ضروری است که با تهیه نرم افزارهای لازم نسبت به جمع آوری و کنترل اطلاعات مجموعه های حقوقی برای وصول مطالبات اقدام نمود.
حسن زاده درپایان؛ تغییرات در برنامه های آموزشی بانک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کاربردی نمودن برنامه آموزشی در حوزه آموزش و تحقیقات موجب رضایت مدیران و همچنین ارتقاء انگیزه کارکنان شده است و لازم است این رویه را ادامه دهیم.