بر این اساس، با یونس مظلومی، مدیرعامل این شرکت، گفت وگویی صورت گرفت که در ادامه می آید:
ابتکارات و نوآوری بیمه تعاون را در بین شرکت های بیمه موجود توضیح دهید.
در هفته های گذشته و در نشست سه شنبه های نوآورانه بیمه مرکزی و با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، یک رونمایی از طرح هایی که در این شرکت پیاده سازی و جاری شده انجام دادیم. اصلی ترین بخش، بحث هایی بود که بیمه تعاون در مورد رضایت مشتریان و سرعت پرداخت خسارت انجام داده است. ما پاسخگویی به مشتریان و سرعت پرداخت خسارت را به پرداخت پاداش کارکنان وصل کرده ایم. این شرکت سبد نوآوری های خود را «تاوینو» نام گذاری کرده که به چهار دسته جت، کیک، مسیر و تینو تقسیم شده است. بیمه تعاون در دسته بندی جت قصد دارد سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتری را افزایش دهد.
شرکت در بحث استراتژی به دنبال تنوع است. فعالیت خود را محدود به یک محصول و یا یک منطقه نکرده است. تقریباً در تمام استان های کشور شعبه دارد و نیز در تمام محصولات بیمه ای فعالیت دارد. فعالیت اغلب شرکت های بیمه ای در داخل کشور است و تعداد معدودی از شرکت ها فعالیت برون مرزی دارند و بیمه تعاون در زمینه بیمه نامه های مسافرت خارجی نیز فعالیت دارد. صنعت بیمه کشور از نظر اقتصادی در مقایسه با کشورهای منطقه به خصوص خاورمیانه به نسبت از موقعیت مناسب و جایگاه بهتری برخوردار است.
وضعیت شرکت بیمه تعاون در پرداخت غرامت ها و تعهدات بیمه ای در مقایسه با سایر شرکت های بیمه چگونه است؟
در حال حاضر فرآیند پرداخت خسارت بیمه درمان در این شرکت به صورت لحظه ای رصد می شود. ارزیابی های شرکت نشان می دهد رضایت مشتریان، به «سرعت پرداخت خسارت» بیش از «مبلغ خسارت پرداختی» است. با وصل شدن «سرعت پرداخت خسارت» به «پاداش کارکنان» نه تنها زمان پرداخت خسارت به مشتریان بیمه تعاون کاهش یافته، بلکه رضایت مشتریان را بیش از پیش افزایش داده است. می توانم بگویم که بر اساس برداشت مشتریان، ما به نقطه مطلوبی در حوزه سرعت، میزان و کیفیت پرداخت خسارت به مشتریان رسیده ایم.
بیمه تعاون چه ظرفیت هایی دارد که بتواند پوشش بیشتری برای جامعه ارائه دهد؟
شرکت بیمه تعاون با توجه به اینکه در سطح کشور و تمامی استان ها فعالیت دارد، این ظرفیت را پیدا کرده است که حتی در قراردادهای بزرگ هم مشارکت داشته باشد و می تواند قراردادهای کشوری را نیز پشتیبانی کند.
در تمام دنیا، شرکت ها یک شبه به رتبه اول نمی رسند، بلکه برای رسیدن به جایگاه اول نیاز به زمان و تلاش و راهبرد وجود دارند. یقین دارم بیمه تعاون هم براساس این اصل جلو می رود و جایگاه خود را ارتقا می دهد و امیدوارم در آینده نزدیک در جایگاه های بهتری نیز قرار گیرد.
آیا برنامه ای برای افزایش سقف تعهدات و پرداخت غرامت دارید یا خیر؟
شرکت های بیمه به طور طبیعی بر مبنای نیاز بازار تعهدات خود را به نسبت ارزش مورد بیمه، افزایش می دهند. به طور مثال در مورد بیمه های شخص ثالث با توجه به افزایشی که در مبلغ ریالی دیه اتفاق می افتد، تعهدات شرکت های بیمه نیز افزایش می یابد. به تبع شرکت بیمه تعاون هم مانند بقیه شرکت های صنعت بیمه تعهدات خود را افزایش خواهد داد. در مورد بقیه رشته های بیمه ای نیز هیچ محدودیتی نسبت سطح تعهدات و سطح غرامت های تحت پوشش وجود ندارد و بر اساس تقاضای بیمه گذران توسط شرکت بیمه تعاون ارائه می شود.
برنامه بیمه تعاون برای سال 1402 چه می باشد؟
بیمه تعاون تعدادی طرح های نوآورانه از جمله طرح هایی در حوزه بیمه خودرو دارد که از ابتدای سال 1402 راه اندازی و در دسترس عموم خواهد بود. هر یک از این طرح ها پس از رونمایی به طور کامل تشریح خواهد شد.