پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 594749 تاریخ : 1400/12/18-09:34:38
,10028,
طرح تأمین اجتماعی هوشمند سال آینده در هشت مرحله اجرا می شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی:

طرح تأمین اجتماعی هوشمند سال آینده در هشت مرحله اجرا می شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: "آنچه تاکنون در حوزه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی انجام شده به عنوان مقدمات طرح هوشمندسازی محسوب می شود. طرحی که در هشت گام و با افق یکساله انجام خواهد شد و گام نخست آن انشالله خرداد سال آتی رونمایی شده و امیدواریم پایان سال آینده تمام مراحل آن رونمایی شود."

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهندس سید عبدالله حسینیان در نشست تخصصی نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: "همزمان با پاندمی کرونا سازمان تأمین اجتماعی تصمیم گرفت خدمات خود را به صورت الکترونیکی توسعه دهد و از ازدحام شعب کاسته و خدمات را به صورت روانتر و سهل تری ارائه کند. بر این اساس طرح 3070 ( ارائه 30 خدمت به شکل غیرحضوری) آغاز شد و دستاوردهای خوبی نیز در این طرح بدست آمد که با تکمیل خدمات الکترونیک بستر مورد نیاز برای حرکت به سوی تأمین اجتماعی هوشمند فراهم می شود."

حسینیان افزود: "همکاری و تبادل اطلاعات با سایر نهادها از مسائل دارای اولویت و ضروری در توسعه خدمات غیرحضوری و تحقق تأمین اجتماعی هوشمند است و در این زمینه با 31 دستگاه ارتباط داریم. برای بسیاری از خدمات از ثبت احوال استعلام می کنیم. در بحث نسخه الکترونیک با سازمان های مرتبط تعامل مطلوبی داریم. در استان های کوچکتر وضعیت مناسبتری را در توسعه نسخه الکترونیک شاهد هستیم و صدور نسخ الکترونیکی به بیش از 90 درصد می رسد و در تهران و برخی استان های بزرگ نیز نرخ نسخ الکترونیک به 65 درصد رسیده است. در شرایط فعلی عمده مشکلات مربوط به پایداری سیستم های الکترونیک تأمین اجتماعی برطرف شده است. ممکن است در برخی مراکز و واحدهای خدمت رسان به صورت مقطعی با کندی سامانه ها مواجه باشیم اما قطعی سیستم را به شکل گذشته نداریم."

وی به برنامه های حوزه سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق تأمین اجتماعی هوشمند اشاره کرد و گفت: "براساس برنامه تحولی سازمان، خدمات باید با کمترین وابستگی به زمان و مکان ارائه شود و این همان تأمین اجتماعی هوشمند است که دنبال می کنیم. هوشمند کردن خدمات مفهومی بسیار فراتر از حذف کاغذ و مراجعه برای دریافت خدمات است و در واقع آنچه تاکنون انجام شده به عنوان مقدمات طرح هوشمندسازی محسوب می شود. طرحی که در هشت گام و با افق یکساله انجام خواهد شد و گام نخست آن انشالله خرداد سال آتی رونمایی شده و امیدواریم پایان سال آینده تمام مراحل آن رونمایی شود. یکپارچگی اطلاعات که از برنامه های مهم سازمان تأمین اجتماعی است با شعبه محور بودن تأمین اجتماعی اتفاق نمی افتاد اما در رویکرد تأمین اجتماعی هوشمند به دنبال آن می رویم."



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران