پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307216 تاریخ : 1396/08/01-15:01:50
,10025,
ضرورت همراهی رسانه و صنعت بیمه با هدف توسعه فرهنگ بیمه

ضرورت همراهی رسانه و صنعت بیمه با هدف توسعه فرهنگ بیمه

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به ضرورت همراهی رسانه و صنعت بیمه با هدف توسعه فرهنگ بیمه در کشور گفت: بیمه باید به عنوان یک ضرورت اجتماعی از سوی رسانه ها مطرح شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علیرضا ابراهیم پور در نخستین هم اندیشی چالشهای صنعت بیمه در حوزه رسانه با بیان اینکه همراهی و هماهنگی میان رسانه ها و صنعت بیمه منجر به توسعه فرهنگ بیمه می شود، افزود: دنیا از عصر صنعتی وارد دوران انقلاب ارتباطات و اطلاعات شده و قطعا این وضعیت، تغییراتی را با خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: در عصر جدید، قدرت و سرمایه اصلی در داشتن و کسب اطلاعات بوده و بر این اساس است که آینده پژوهی در رسانه انجام می گیرد تا مشخص شود که رسانه در سالهای آینده به دنبال چیست.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به پیشرفت فضای مجازی در حوزه رسانه و ظهور شبکه های اجتماعی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی قدرت بی نهایتی دارند و باید بپذیریم رسانه به عنوان قدرت در جامعه مطرح است و با سرعت و گستردگی بسیار زیادی در حال رشد است.

به گفته وی، امروز رسانه است که تعیین نیاز می کند و راه را به ما نشان می دهد بنابراین به هیچ عنوان نباید به مقابله با آن پرداخت.

دکتر ابراهیم پور ضعف فرهنگ بیمه را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: نگاه سنتی به بیمه به صورت یک کالای تجملی باید تغییر کند و بیمه به عنوان ضرورت زندگی اجتماعی از سوی رسانه ها مطرح شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود چالشهای صنعت بیمه در حوزه رسانه را برشمرد و ابراز داشت: ضعف دانش فنی میان اهالی صنعت و خبرنگاران، ضعف  تعامل میان بیمه و رسانه و رفتارهای غیرحرفه ای از مهمترین این چالشهاست.

دکتر ابراهیم پور با تاکید بر اینکه ما رسانه را جدای از خود نمی دانیم، ادامه داد: برایند کار رسانه و بیمه باید خدمت به مردم باشد و سعی شود تا در راستای این تعامل فرهنگ سازی و تغییر رفتار گروهی شکل بگیرد.  

همچنین در ادامه این مراسم، دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در جمع تعدادی از مدیران عامل، مدیران روابط عمومی و خبرنگاران صنعت بیمه طی سخنانی، توسعه پایدار اقتصاد کشور را در گرو نقش آفرینی هر چه بیشتر رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای اعتماد را به جامعه برگردانند و سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی از نقش پررنگ رسانه ها در توسعه صنعت بیمه تقدیر کرد و گفت: با همکاری خوب رسانه های فعال در حوزه بیمه، صنعت بیمه در 6 ماهه اول سال جاری در تولید حق بیمه رشد خوبی داشته که رشد 20 درصدی بیمه های آتش سوزی، 23 درصدی بیمه بدنه اتومبیل و رشد 35 درصدی بیمه های عمر از نمونه های عینی آن است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران