به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,غلامرضا مصطفی پور افزود: در سالهای اخیر بنگاه های بزرگ اقتصادی همه برای تأمین مالی به بانک های کشور متمرکز بوده است، در حالی که می توانند از خدمات بورس هم استفاده کنند.
وی گفت: نیاز داریم مؤسسه های بزرگ سرمایه گذاری با محوریت بازار سرمایه شکل بگیرد.
مصطفی پور اظهار داشت: بانک محوری شدید سبب شده است معوقات بانکی هم بیشتر شود که گاهی تا 18 و 20 درصد هم اعلام می شود و باعث رکود جریان پولی شده است.
وی گفت: خوشبختانه در بانک قرض الحسنه در ایران نسبت معوقات خیلی اندک و در حدود 4 تا 5 درصد است.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: توسعه فعالیت بانکداری اجتماعی بر اساس معیارهای عدالتمحور میتواند فشارهای اقتصادی بر اقشار آسیبپذیر را کاهش دهد.
مصطفیپور افزود: بانکها در کنار فعالیتهای اقتصادی خود با دارا بودن امکانات مالی در عرصه اجتماعی کشور میتوانند نقش موثری در کاهش فشارهای اقتصادی بر روی اقشار آسیبپذیر مردم داشته باشند.
وی تصریح کرد: بانک قرضالحسنه مهر ایران نیز در جهت توسعه بانکداری اجتماعی و اجرای تعهدات اجتماعی خود اقدام به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به متقاضیان کرده است و
بانکداری اجتماعی نشان دهنده حضور بانکها در عرصه های مختلف اجتماعی و ایجاد راهکارهای مالی مناسب برای مشکلات اجتماعی مردم است.
مصطفی پور یادآوری کرد مهمترین برنامه این بانک در بخش مسئولیت اجتماعی حمایت از تامین و پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان واقعی برای ایجاد فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی است.
وی اخلاقگرایی اجتماعی در حوزه بانکی را گامی موثر در رونق ارائه خدمات بانکداری اجتماعی دانست و گفت: بحث بانکداری اجتماعی، جایگاه و اهمیت ویژهای در توسعه فعالیتهای بانکی دارد و این بانک آماده است به عنوان واسطه وجوه خیرین و نیکوکاران گرامی، در تحقق بانکداری اسلامی در کشور و اعطای تسهیلات به نیازمندان جهت رفع نیازهای آنان گام بردارد.
غلامرضا مصطفی پور بر ضرورت تلاش در باره حذف کامل هر گونه مطالبات معوق در بانک، بر دقت لازم در پرداخت وام به متقاضیان و رعایت جنبه های شرعی آن تاکید کرد.
وی گفت: رعایت بانکداری ناب اسلامی، برنامه ریزی آموزش و تربیت نیروی انسانی و نظارت کامل بر آنها، انضباط اداری، مطالعه دقیق دستورالعمل ها، بخشنامه ها و اجرای دقیق آنها، برگزاری جلسات ماهانه شعب در اولویت است.
مصطفی پور گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان بصورت ساده، روان، با عزت و کرامت و حفظ شخصیت و شئون مشتریان و تکریم ارباب رجوع هم باید در اولویت باشد