/2024/10/14030809172917.jfif
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نشست تحول دیجیتال مطرح کرد؛
ضرورت تکمیل و توسعه خدمات غیرحضوری / تحول دیجیتال در حوزه درمان نیازمند همراهی وزارت بهداشت است
مصطفی سالاری، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در دومین نشست از سلسله جلسات تحول دیجیتال در دوره مدیریتی جدید و با موضوع ارتقای وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان با تأکید بر ضرورت بازنگری و تکمیل فرآیندهای تحول دیجیتال گفت: فرآیند خدمات غیرحضوری در سازمان باید به نحوی مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد که تمامی فرآیند بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری و مداخله نیروی انسانی انجام شود.
به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری با تأکید بر اینکه تحول دیجیتال فراتر از مباحث فنی، یک بعد اجتماعی هم دارد، گفت: برای تحقق تحول دیجیتال باید به مباحث و الزامات اجتماعی این تحول نیز دقت داشت. مسئله دیگر این است که برای تحقق این تحول در موضوعات مربوط به حوزه درمان، نیازمند همکاری و همراهی وزارت بهداشت هستیم و الزامات و مشوق های لازم نیز برای تغییر فرآیندها در تعامل با سایر فعالان این حوزه باید با دقت مدنظر قرار بگیرد. لذا اگرچه در بخش هایی که به طور کامل مربوط به سازمان است، این مسیر تحولی باید با سرعت بیشتر اجرایی شود اما باید برای همراهی سایر فعالان حوزه های مرتبط نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: نظام ارجاع، سلامت الکترونیکی و پزشک خانواده موضوعات کلانی هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند آن نقش بزرگ را در ارائه مطلوب خدمات درمانی ایفا بکنند. در واقع این تسهیل کننده ها باید مکمل یکدیگر بوده و توسعه پیدا کنند.
وی افزود: فراتر از پیگیری تحول دیجیتال در ساختار کلان و موضوع تمرکز اطلاعات در سازمان که باید به شکل راهبردی برنامه ریزی و اجرا شود؛ خدمات فعلی نیز باید به نحوی توسعه یابد تا به طور کامل و واقعی به صورت غیرحضوری ارائه شود.
سالاری تاکید کرد: اگر هنوز بخشی از فرایند یک خدمت، هر چند اندک، نیاز به حضور در شعبه یا کارگزاری دارد؛ این فرایند باید مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد زیرا سرویس غیرحضوری از دید ما سرویسی است که به حضور استفاده کننده در شعبه یا کارگزاری و همچنین به مداخله کارشناس نیاز ندارد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: در جلسات آتی و با حضور برخط ادارات استانی، هر هفته خدمات سازمان از منظر تکمیل فرایندها مورد بررسی قرار گرفته و گروهی هم این فرایند را از منظر تست کاربر، مورد ارزیابی و کنترل قرار می دهند تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی انجام شده است.