گفتنی است ، تعریف تحول دیجیتال و مفهوم آن، ابزارهای رسیدن به تحول دیجیتال، تعریف اصل دیجیتال و دو زیر اصل آن، خصوصیات چابک سازی نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال و همچنین ارائه راهکارهای تحقق تحول دیجیتال، از جمله سر فصل های مهم مدیرعامل بیمه آرمان در این سخنرانی بشمار می رفت.
در ادامه دکتر مجید قلی پور به اهمیت و نقش کلی داده ها در دنیای دیجیتال و ضرورت تعامل بانک و بیمه در کنار هم اشاره کرد و گفت: بر اساس آنالیز داده ها و در راستای مشتری مداری به پیش بینی خدمات و پیشنهاد به مشتریان با در نظر گرفتن نیازهای شخصی می توان خلق ارزش کرد. خاطرنشان می شود: از جمله موارد دیگر عنوان شده در این کنفرانس ؛ لزوم پذیرش «تحول دیجیتال» در صنعت بیمه از سوی مدیران ارشد شرکت ها، نهاد سیاستگزار و شبکه فروش و نیز «قابلیت استفاده از بسترهای دیجیتال تجربه شده توسط صنعت بانکداری در صنعت بیمه» بود که به آن پرداخته شد.