به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بی توجهی به امر بهره وری می تواند سازمان ها و نهادها را با هزینه ها هنگفت اقتصادی و مشکلات مدیریتی رو به رو کند. با این حال تلاش شرکت های بیمه برای بهبود بهره وری نسبت به بسیاری از صنایع دیگر کمتر بوده و صنعت بیمه در مقایسه با سایر صنایع، تاکنون هزینه های عملیاتی خود را از نظر ساختاری مورد توجه قرار نداده اند. با توجه به اهمیت این موضوع، شصت و دومین شماره گزارش موردی توسط امیرحسین پارسا نگاشته شده و در آن به ضرورت بهره وری در صنعت بیمه پرداخته شده است.
بهره وری به عنوان یک فلسفه و یک دیدگاه مبتنی بر استراتژی بهبود عملیات از مهمترین اهداف سامان های پیشرو بوده و در پرتو این استراتژی، سازمان ها با ارتقا و رشد بهره وری، منبع و عوامل تولید سودآوری بلندمدت خود را تضمین می نمایند.
بر اساس یافته های این گزارش، چهار دسته اهرم های مدیریتی شامل تعالی عملکردی عمیق، ساده سازی جامع، تحول در مدل کسب و کار از طریق طراحی فرایندهای پیوسته و توانمندسازی در سطح بنگاه می توانند باعث رشد سریع و افزایش بهره وری شوند. بیمه گران پیشرو این اهرم ها را به صورت جداگانه دنبال کرده تا بازده اقتصادی بالاتری ایجاد نمایند. اما مدیران صنعت بیمه برای دستیابی به یک حاشیه رقابتی پایدار می توانند از همه این اهرم ها به طور همزمان استفاده کنند. تحول تجاری و چابکی شرکت نیز در این زمینه تأثیرگذار است.
علاقه مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل گزارش موردی شماره 62 می توانند به نشانیhttp://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/103345/4101?_110_INSTANCE_3fKM_redirect=http%3A%2F%2Flib.irc.ac.ir مراجعه نمایند.