پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376502 تاریخ : 1397/06/21-14:21:54
,10025,
صنعت بیمه نیازمند آینده پژوهی

مدیرعامل "بیمه زندگی خاورمیانه" در سمینار توسعه بیمه های زندگی عنوان کرد:

صنعت بیمه نیازمند آینده پژوهی

سمینار تخصصی توسعه بیمه‌های زندگی با سخنرانی دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه 97 در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه خاورمیانه، در این سمینار وضعیت موجود بیمه‌های زندگی و چالش‌های پیش‌رو در قالب پنل‌های تخصصی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاحیه این سمینار گفت: فضای کسب و کار در صنعت بیمه به شرایط خاصی بستگی دارد که یکی از آن عوامل سطح تورم در اقتصاد است که در استقبال مردم از بیمه های زندگی نقش بسزایی دارد. وقتی تورم بالا می رود مردم برای حفظ ارزش نقدینگی در بخش دارایی های فیزیکی و غیرمولد سرمایه گذاری می کنند و استقبال از خرید بیمه نامه کمتر می شود.

وی با ابراز امیدواری از تاثیر مناسب سمینارهای تخصصی و حرفه ای اینچنینی در توسعه بیمه های زندگی افزود: بیمه، بانک و بورس سه ضلع مثلث بازارهای پولی و مالی و رکن اصلی اقتصاد هر کشوری به حساب می آیند.

در ادامه معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد ورود به یک بازار سرمایه مطمئن و کارآمد از پیش نیازهای مهم رشد بیمه زندگی دانست و افزود: ثبات نسبی در ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه در جامعه از دیگر موارد تاثیرگذار در گسترش بیمه‌های زندگی هستند.

وی با بیان این نکته که اولین اقدام در داخل صنعت بیمه برای توسعه بیمه های زندگی ایجاد یک اراده جمعی با همکاری بیمه مرکزی برای رشد بیمه‌های زندگی است، تصریح کرد: بسیاری از محصولات تولید شده در داخل کشور ابتدا به مرحله تولید می‌رسند و بعد بازار عرضه در آن مشخص می‌شود اما در صنعت بیمه ما باید اول نیاز جامعه را مشخص کرده و بر اساس آن محصول طراحی کنیم تا بازار فروش ما بتواند آن را در اختیار مردم قرار دهد.

ضمیری یکی از موانع توسعه بیمه‌های زندگی را نبود برنامه جامع مورد استفاده تمام شرکت‌های بیمه‌ای دانست و گفت: در حال حاضر شرکت‌ها به صورت جداگانه برنامه‌هایی را برای خودشان دارند اما باید یک برنامه جامع برای همه شرکت‌ها تدوین شود.

"خلیل حسن‌زاده کمند" مدیرعامل بیمه‌زندگی خاورمیانه از سخنرانان دیگر مراسم افتتاحیه این سمینار ، صنعت بیمه را نیازمند آینده‌پژوهی دانست و افزود: با توجه به تغییرات مستمر هرم جمعیتی باید نیازها در شرایط مختلف رصد شده و راهکارهای لازم اندیشیده شود. بسیاری از شاغلین و متقاضیان بیمه نگران آینده خود هستند که باید با شناسایی تقاضاهای مختلف و مدیریت آنها، محصولات مرتبط طراحی و ارائه شوند.

حسن‌زاده تاکید کرد آئین‌نامه های موجود در صنعت بیمه با نگرش شرکت‌های بیمه جنرال تهیه شده است و با ورود شرکتهای بیمه تخصصی، لازم است تغییراتی در آنها داده شود.

وی افزود: آئین نامه های نمایندگی، سرمایه‌گذاری و 68 نیاز به اصلاحات سریع دارد. افرادی که متقاضی نمایندگی 75 از شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی هستند دلیل ندارد که آموزش سایر رشته‌ها را بگذرانند و در آزمون این رشته‌ها شرکت نمایند. آئین نامه سرمایه‌گذار با دیدگاه منابع کوتاه مدت شرکتهای جنرال تهیه شده است در حالیکه منابع در اختیار شرکتهای تخصصی بیمه زندگی بلند مدت است و آئین‌نامه 68 فقط بیمه‌نامه های با پوشش و تعهدات فوت را پوشش می‌دهد درحالیکه بالقوه در بازار تقاضای زیادی برای مستمری وجود دارد.

در ادامه او موفقیت شبکه فروش بیمه‌های زندگی را منوط به تغییر در نگرش فروشندگان بیمه نسبت به شغل، مشتریان و محصولات بیمه‌ای دانست و تصریح کرد:

شغل نمایندگان و فروشندگان بیمه‌های زندگی یک شغل حرفه‌ای است و آنان برای موفقیت در این بازار باید اصول حرفه‌ای‌گری را رعایت نمایند.مشتریان بیمه‌های زندگی انسانهای  آینده‌نگر و باهوشی هستند که می‌توانند عملکرد شرکت بیمه را ارزیابی نمایند و نهایتاً فروشندگان بیمه‌ زندگی بعنوان فاینانشیال ادوایرز باید بتوانند محصولات مورد نیاز آنها را به تناسب تقاضا و شرایط مشتری در اختیارشان بگذارند.

 حسن‌زاده در ادامه به مسائل و مشکلات مربوط به سیستم‌های IT موجود در بازار بیمه‌ای کشورمان اشاره‌ای کرد و خصوصیت بارز یک سیستم کارآمد را توانائی تعریف محصولات جدید در اسرع وقت و با توجه به نیاز و درخواست مشتریان عنوان نمود.

مدیرعامل بیمه‌زندگی خاورمیانه در پایان برای خروج  وضعیت موجود،  با توجه به شرایط اقتصادی کشور عرضه محصولات بیمه‌زندگی متصل به شاخص‌های خاص مانند طلا، ارز و نرخ تورم بعلاوه رشد تولید ناخالص داخلی به کارشناسان و شرکتهای بیمه پیشنهاد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران