پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518026 تاریخ : 1399/05/27-16:48:59
,5,
صرفه جویی 85 میلیارد تومانی با حذف قبوض کاغذی گاز

صرفه جویی 85 میلیارد تومانی با حذف قبوض کاغذی گاز

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران گفت: در سال 98، کارهای اساسی و بزرگی کلید خورد و به اتمام رسید که یکی از آن ها، حذف قبوض کاغذی بود که صرفه جویی 85 میلیارد تومانی برای شرکت به همراه داشت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی اظهار کرد: این کار با سیستم جمع آوری شماره همراه مشترکین شروع و سامانه ای برای آن، راه اندازی شد؛ در واقع، تا قبل از این اقدام، تنها کمتر از 30 درصد شماره های مشترکین را داشتیم که با شروع این پروژه، این رقم به 89 درصد رسید.

سراجی با بیان این که با راه اندازی وب سرویس مشاهده و پرداخت قبوض از طریق سایت NIGC.IR و شرکت های پرداخت الکترونیک (PSP) امکان پذیر شده است، گفت: سرویس دهی در بستر دولت الکترونیک از طریق اتصال به شبکه ملی اطلاعات را از سال قبل شروع کردیم که موارد استعلام بین سازمان های دولتی از قبیل سازمان بیمه تأمین اجتماعی، استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم، استعلام شماره همراه از سرویس شاهکار و تأییدیه ایثارگری کارکنان از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را انجام دهد.

به گفته سراجی، یکی از کارهای مؤثری که در سال 98 شروع شده و توسعه آن امسال نیز ادامه دارد، راه اندازی زیرساخت اطلاعاتی سامانه ها و روال یکپارچه نرم افزاری «سورین» در راستای استقرار نظام یکپارچه مدیریت فرآیندهای کسب و کار شرکت ملی گاز ایران به صورت چابک و بر اساس تکلیف سیستم مدیریت یکپارچه شرکت ملی گاز ایران یا همان IMS است. لازم به توضیح است که با تکمیل این سیستم متمرکز، یکپارچه و جامع، می توان امیدوار بود که جریان اطلاعات در طول زنجیره ارزش شرکت به صورت بلاواسطه صورت پذیرد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: یکی از شاخص ترین کارهای انجام شده در بستر یادشده، ایجاد پایگاه اطلاعاتی منابع انسانی و ساماندهی اطلاعات بالغ بر 60 هزار نیرو شامل نیروهای رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری در سطح شرکت ملی گاز ایران با همکاری مؤثر مدیریت منابع انسانی بوده است.

وی تصریح کرد: بخشی از پایگاه اطلاعاتی منابع انسانی، ساماندهی اطلاعات نیروهای پیمانکاری در قالب سامانه ساپنا برای اولین بار در سطح وزارت نفت بوده که متعاقب طراحی و استقرار موفق آن در سطح شرکت ملی گاز، به درخواست معاونت توسعه سرمایه انسانی وزارت نفت، به مرکز داده شرکت ملی نفت ایران منتقل شد.

سراجی پروژه مکان یابی GIS شرکت ملی گاز ایران را از دیگر پروژه های جامع، مهم و اصلی شرکت ملی گاز ایران خواند و گفت: این پروژه، پروژه زیربنایی و اساسی در شرکت ملی گاز ایران است که در سال 98، فاز یک این پروژه در حوزه توزیع گاز کلید خورده و با ایجاد موتور بومی، کار از حوزه توزیع گاز آغاز شد؛ علت هم آن است که یکی از ارکان استقرار سیستم های مکانیک، داده های سیستمی است که در بخش توزیع و گازرسانی، فعال تر بوده و ان شاءالله در سال آینده و سال های بعد، در حوزه انتقال گاز و پالایشگاه ها نیز آن را توسعه می دهیم که یکی از پروژه های زیربنایی و اساسی شرکت گاز به ثمر برسد.

وی در پایان، افزود: ما سال گذشته فعالیت های خوبی را در حوزه امنیت از قبیل تشکیل تیم Cert یا پاسخگویی به رویدادهای سایبری، تشکیل تیم Cert صنعتی در حوزه اتوماسیون های صنعتی در پالایشگاه ها، ایستگاه های تقویت فشار و ... شروع کردیم که جلسات اولیه آن ها برگزار شده و در سال 99، این موارد به شدت دنبال می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران