به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ؛ این سامانه الکترونیکی در هفتاد و دو مرجع درمانی طرف قرارداد در استان های تهران ،فارس ، مرکزی ، آذربایجان شرقی ،خراسان رضوی ، اصفهان ، هرمزگان و اردبیل بهره برداری شده است و تا سه ماه آینده در همه مراجع درمانی طرف قرارداد اجرایی خواهد شد.
این سامانه به منظور خدمت رسانی سریع و آسان تر به بیمه گذاران ، زیان دیدگان و دیگر ذینفعان طراحی و راه اندازی شده و بسیارد قیق تر از روش صدورمعرفی نامه در شعب است.
با فعالیت این سامانه الکترونیک ، متقاضیان لازم نیست برای دریافت معرفینامه به صورت حضوری به شعب این شرکت مراجعه کنند.
مسئولان مراجع درمانی هم از طریق این سامانه اطلاعات لازم را دریافت می کنند.
افزایش کنترل های داخلی و نظارتی ، افزایش شفافیت در عملیات و ارتقای سطح عمومی خدمات بیمه ایران در حوزه درمان از دیگر مزیت های این سامانه است.
در این سامانه "کدملی متقاضی " به عنوان اصلی ترین قلم اطلاعاتی معتبر مبنای عمل است و امکان تخلف وجود ندارد.
از زمان راه اندازی این سامانه تاکنون بیش از 11هزار معرفی نامه اینترنتی صادر و به مراجع درمانی تحویل شده است.