حجتی با تأکید بر این موضوع که فعالیت آنلاین شبکه فروش بیمه کارآفرین هم راستا با قوانین، مقررات و سیاست های ابلاغی بیمه مرکزی و همچنین شبکه فروش تهیه و طراحی شده است، گفت: بیمه مرکزی با تعیین مهلت یک ماهه از همه استارتاپ ها چه وابسته به کارگزاری ها و چه افراد حقوقی که درزمینه فروش بیمه نامه به صورت آنلاین فعالیت می کنند خواسته بود که مجوزهای لازم را دریافت کنند که پس از سپری شدن مهلت تعیین شده با استارتاپ هایی که مجوزهای لازم را دریافت نکرده بودند، برخورد قانونی به عمل آمد .
عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین گفت: راز ماندگاری شرکت های بیمه ای داشتن شبکه فروش توانمند، نوآور و قوی می باشد. درهمین راستا شرکت بیمه کارآفرین با تمرکز بر ارائه زیرساخت های مناسب به شبکه فروش، خدمات آنلاین، نوآوری و بهره وری را در کنار خلق محصول در دستور کار خود قرار داده است.
معاون مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان برطرف کردن نیازها و انتظارت مشتریان بود اما پیگیری و راه اندازی باشگاه باعث شد که مشکل شبکه فروش در فرآیند صدور با استفاده از ظرفیت باشگاه مشتریان برطرف شود. بدین صورت که تهیه فرم پیشنهاد، پر کردن فرم توسط بیمه گذار، بارگذاری فرم در سیستم، در صورت قلم خوردگی یا نادرست بودن اطلاعات برگشت و اصلاح آن، انجام محاسبات حق بیمه، در صورت نیاز انجام آزمایش و جوابیه آزمایشگاه، مراجعه به پزشک در صورت نیاز، تحویل فرم پیشنهاد به کارشناس شعبه یا نماینده، ثبت مشخصات در سیستم فن آوران، ارسال به مالی و صدور بیمه نامه که در برخی موارد این فرآیند 15 تا 20 روز به طول می انجامید اما باوجود زیرساخت های باشگاه مشتریان، شبکه فروش می توانند کار صدور را به صورت سیستمی انجام دهند به صورت یکه یک نماینده با ثبت اطلاعات بیمه گذار در باشگاه مشتریان، کلیه مراحل صدور را به سرعت انجام می دهد همچنین در صورت نیاز به پزشک مدارک به صورت آنلاین به پزشک ارجاع می شود و حتی در صورت نیاز به آزمایش به دو صورت آنلاین یعنی مراجعه شخصی از طرف آزمایشگاه به محل زندگی بیمه گذار یا تعیین زمان مشخص به جهت انجام آزمایش های لازم در آزمایشگاه ها.
حجتی در خصوص آمار بیمه نامه های صادرشده در باشگاه مشتریان این شرکت گفت: در سال گذشته بیش از 10 هزار بیمه نامه در باشگاه صادرشده است و پرفروش ترین نمایندگان شرکت از این بستر استفاده کردند. بااین وجود هنوز برخی از نمایندگان با دیده تردید به آن نگاه می کنند در صورتی برای موفقیت در شبکه فروش باید از امکانات و فناوری های جدید استفاده کرد.
وی در خصوص امنیت شغلی کارکنان شرکت با توجه با استفاده گسترده از فناوری های در فرآیندهای بیمه ای گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بیمه کارآفرین نه تنها تعدیل نیرو نخواهد داشت بلکه به نیروهای جدید هم نیازمند خواهد شد اما تغییر مهم در این زمینه تبدیل نقش کارکنان از اپراتور به مشاور برای شبکه فروش خواهد بود و نقش هدایت، رهبری، نظارت و آموزش شبکه فروش بر عهده خواهند گرفت که حاصل آن توانمندتر شدن بازوری اصلی شرکت یعنی شبکه فروش است این امر از طریق بررسی و پایش فرآیند صدور بیمه نامه نمایندگان و همچنین ارتباط با تک تک مشتریان امکان پذیر است و در این بررسی ها کاستی ها شناسایی و برطرف می شود که این کار می تواند یک تحول و انقلاب در شرکت ایجاد کند.
معاون مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به این موضوع که فرآیند صدور بیمه نامه کاملاً به صورت آنلاین انجام می شود عنوان کرد: این فرآیند نزدیک به دو سال زمان برده است و در حال حاضر بازیاب یا نماینده شرکت می تواند با کد شناسایی مخصوص به خود وارد باشگاه مشتریان شود، بیمه نامه را به صورت آنلاین در کمتر پنج دقیقه صادر کند و اگر بیمه گذار نیاز به پزشک داشته باشد این بیمه نامه ظرف 24 ساعت صادر خواهد شد و حق بیمه با شناسه پرداخت می شود بیمه نامه با کد یکتا و تائید بیمه مرکزی در اختیار بیمه گذار قرار می گیرد. درواقع قید زمان و مکان از میان برداشته شده و مفهوم صدور به کلی تغییر کرده است و نماینده یا کارگزار به سرعت و دقت می تواند بهترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهد.
او در ادامه افزود: در این سامانه به صورت پیش فرض به همه نمایندگان و کارگزاران کد و رمز ورود به باشگاه مشتریان اختصاص داده شده است و می توانند به راحتی از امکانات آن استفاده کنند و اگر کسانی هستند که اطلاعات آن ها در باشگاه ثبت نشده می تواند درخواست خود را ارسال کند و کمتر 48 ساعت عضو باشگاه شوند و همچنین نمایندگان می توانند شبکه فروش اختصاصی خود داشته باشند و این امکان اتصال آن به باشگاه مشتریان وجود دارد و در صورت نیاز به طراحی شبکه اختصاصی، بیمه کارآفرین با هماهنگی با شرکت پیمانکار خود یک شبکه اختصاصی استاندارد در اختیار آن ها قرار می دهد و نیمی از هزینه 120 میلیون تومانی را هم پرداخت می کند که درواقع تمام زیرساخت های لازم برای یک تحول بزرگ فراهم است .
حجتی در پایان از نمایندگان و کارگزاران شرکت که تاکنون از امکانات باشگاه مشتریان استفاده نکرده اند، درخواست کرد برای آشنایی با این فرایند حداقل یک یا دو فقره بیمه نامه از این طریق صادر کنند تا به صورت ملموس با مزایای آن آشنا شوند و همچنین تأکید کرد که کسانی که از سال 1400 به بعد، به دنبال فروش ایده آل هستند باید از زیرساخت های فراهم شده نظیر باشگاه مشتریان استفاده کنند و شرکت بیمه کارآفرین این روند را ادامه خواهد داد و قصد دارد علاوه بر رشته های ثالث، بدنه خودرو و بیمه های عمر، فرآیند صدور سایر رشته ها را هم به صورت کاملاً آنلاین و در بستر باشگاه مشتریان امکان پذیر کند و حتی فرآیند پرداخت خسارت هم در آینده نزدیک به صورت آنلاین انجام خواهد شد و با برداشته شدن قید زمان و مکان و ارائه خدمات مطلوب و سریع می توان مشتریان بیشتری جذب کرد و به خوبی در بازار بیمه کشور رقابت کرد و امیدوارم کارهای که انجام می شود باعث تحول در صنعت بیمه کشور شود.