به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: شرکت های ایرانی نباید به بازار های داخلی بسنده کنند چرا که این بازار افت و خیز زیادی دارد.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در ادامه با بیان اینکه تولید کنندگان همواره باید به فکر صادرات مستمر و مداوم باشد نه مقطعی اظهارداشت: صادرات مقطعی بی تردید چنگی به دل نخواهد زد.
وی بیان کرد :تولید کنندگانی که از همان ابتدا به فکر محک زدن خود در بازارهای غیر بومی و خارجی هستند بدون شک در این مسیر موفق خواهند بود.
کمالی اردکانی در ادامه توصیه کرد: شرکت های که می خواهند وارد بازارهای صادراتی شوند نخست باید از بازارهای همجوار شروع کنند چرا که صادرات کاری خارج از فضای اقتصادی مملکت است بنابراین نیاز به تمرین و ممارست بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: توسعه صادرات موجب افزایش ظرفیت تولید، رقابتی تر شدن قیمت تمام شده، اشتغال افزایی، کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد در جامعه می شود.