پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445205 تاریخ : 1397/10/17-15:04:01
,8,
شفافیت ؛ سرلوحه فعالیت های ارکان بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس عنوان کرد؛

شفافیت ؛ سرلوحه فعالیت های ارکان بازار سرمایه

چهارشنبه 12 دی 97 دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به همراه سایر اعضای هیات مدیره این سازمان با حضور در شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از بخش های مختلف این شرکت بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر محمدی در این بازدید ضمن تشکر از زحمات مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان این شرکت اظهار داشت: دقت، شفافیت و کارایی از اصول بازار سرمایه بشمار می آیند که سرلوحه فعالیت های تمام ارکان این بازار از جمله شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه است.

در ادامه، غلامرضا ابوترابی در خصوص عملکرد شرکت مدیریت دارایی بازار سرمایه اعلام کرد: ارزش مجموع صکوک منتشره از ابتدای تاسیس شرکت تا آذر ماه 1397، بالغ بر 279 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 27 مورد آن مجموعاً به ارزش 36 هزار میلیارد ریال سررسید شده و 35 مورد مابقی در حال معامله است.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: در سال مالی 1397 مجموعاً 15 مورد صکوک به ارزش بالغ بر 122 هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه منتشر شد که این حجم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص انواع صکوک منتشره در سال مالی 1397 افزود: صکوک اجاره با 64 هزار میلیارد ریال 52 درصد از حجم صکوک منتشره را در این سال به خود اختصاص داد و صکوک منفعت و مرابحه به ترتیب با 41 درصد و 7 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

ابوترابی اظهار داشت: در سال های اخیر ابزارهای جدیدی مانند صکوک منفعت و صکوک اجاره مبتنی بر سهام وارد بازار سرمایه شدند اما مهمترین گام پس از طراحی و پیاده سازی موفق هر ابزار مالی، فرهنگ سازی و آشنا کردن سرمایه گذاران و آحاد جامعه نسبت به ابزارهای مالی جدید و کارکرد آن است که به نوعی بازاریابی ابزارهای مالی محسوب می شود.

وی افزود: در صورتی که ابزار مالی طراحی شده متناسب با نیازهای طبیعی سرمایه گذاران و بازارهای مالی باشد، این امر سبب استقبال روزافزون سرمایه گذاران خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران