/2022/1/14001105094308.jpg
مدیرعامل بیمه تعاون:
شبکه فروش آنلاین بیمه نامه ها حداکثر 5 درصد سهم بازار را کسب می کنند
مدیرعامل بیمه تعاون گفت: در خصوص فعالیت استارتاپ ها در صنعت بیمه اغراق می شود؛ گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده های فروش بیکار شده اند؛ اما طبق پیش بینی ها در بهترین حالت سهم آنها به 5 درصد کل بازار می رسد؛ زیرا بسیاری از رشته های بیمه ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون در خصوص وضعیت فعلی شبکه فروش به خبرنگار الفباخبر، گفت: شبکه نماینده های بیمه تعاون نوپا و جوان هستند و با قدرت و کیفیت به فعالیت خود ادامه می دهند و در کنار آنها با کارگزاران برخطی که دارای مجوز از بیمه مرکزی هستند، همکاری کرده و بیمه نامه ها را عرضه می کنیم.
مظلومی در رابطه با چالش های موجود میان شبکه فروش سنتی و آنلاین، گفت: ما به عنوان شرکت بیمه مشکلی در این زمینه نداریم؛ البته راجع به فعالیت استارتاپ ها بزرگنمایی می شود، این در حالی است که کارگزاران آنلاین صرفا 2 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و 98 درصد بیمه نامه ها همچنان به شکل و شیوه قبل عرضه می شود.
وی افزود: فعالیت استارتاپ ها به گونه ای منعکس می شود که گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده های فروش بیکار شده اند؛ اما طبق پیش بینی ها در بهترین حالت سهم آنها به 5 درصد کل بازار می رسد؛ زیرا بسیاری از رشته های بیمه ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
مدیرعامل بیمه تعاون بیان کرد: تحول دیجیتال صرفا مربوط به بخش فروش بیمه نامه ها نمی شود و قسمت های مختلفی اعم از خسارت، ارزیابی، بازدید اولیه و کارشناسی را شامل می شود. بیمه تعاون نیز در بخش خسارت و بازدید اولیه بیمه های اتوموبیل به سمت دیجیتالی شدن حرکت و اپلیکیشن های جدیدی در این زمینه آماده کرده است.