به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه رازی، بیستمین برنامه سه شنبه های پاسخگویی متفاوت تر از گذشته و با حضور خانم مریم ستوده و آقای محسن حاج میزراعلی- نمایندگان شبکه فروش در استان تهران و به میزبانی دکتر ناصرالدین اسلامی فرد- مدیر روابط عمومی شرکت بیمه رازی با محوریت بررسی فرآیند اجرایی شدن وعده های اعلامی از سوی مدیران شرکت در جلسات گذشته سه شنبه های پاسخگویی برگزار شد.
در این جلسه سوالاتی در زمینه فعالیت شبکه فروش، بیمه های خودرو، مسئولیت و زیرساخت فناوری و اطلاعات صنعت بیمه به ویژه شرکت بیمه رازی مطرح شد.
در رابطه با وعده های اعلامی مرتبط با شبکه فروش، مهندس فریدون کاظمی- مدیر راهبری شبکه فروش که به صورت تلفنی در این برنامه زنده حاضر شد در پاسخ به این سوال که امحای بایگانی ها چه زمانی عملیاتی خواهد شد، گفت: در روزجاری (سه شنبه 4 آبانماه) مقرر شد تا طی یک بخشنامه فرآیند اجرایی شدن این موضوع به شبکه فروش اعلام شود که تا انتهای روزجاری این موضوع عملیاتی خواهد شد.
او در رابطه با اعطای وام به نمایندگان خاطرنشان کرد: ساختار و چارچوب وام نمایندگان تدوین شده و در کنار آن کارت اعتباری برای نمایندگان طراحی شده است که در روزهای آینده شرایط این موضوع نیز اعلام خواهد شد و در کنار آن درخواست وام مدیران مجموعه حذف و درخواست وام نمایندگان جایگزین وام مدیران شده است.
کاظمی ادامه داد: طبق برنامه های سه سال آینده شرکت، مقرر شد تا 30 شعبه دیگر به شعب بیمه رازی افزوده شود که با افزایش این تعداد شعبه، تعداد شعب پرداخت خسارت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
در ادامه این جلسه، مهندس علی صیف زاده-مدیر بیمه های خودرو شرکت بیمه رازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی نرخ برخی از بیمه نامه های گروه خودرویی تغییر خواهد کرد، با بیان اینکه تغییر نرخ فرآیند طولانی دارد، گفت: در ابتدا بیمه مرکزی نرخ های مصوبی را اعلام می کند و تغییر نرخ از سوی مسئولان ناظر در شرکت های بیمه بازرگانی بررسی و بعد از آن با تائید هیئت مدیره شرکت و بیمه مرکزی تغییر نرخ انجام می شود. اما با وجود این مسائل برخی از نرخ ها برای ایجاد فضای رقابتی تغییر کرده است.
وی تاکید کرد: در برخی موارد دیده شده تغییرات منجر به افزایش حجم پرتفو نشده و تنها ضریب خسارت را افزایش داده است.
صیف زاده ادامه داد: در ماه های گذشته در گروه خودرویی برخی از نرخ ها تغییر داشته و با توجه به فرآیند طولانی تغییر نرخ اگر درخواست جدیدی به ثبت برسد، تغییرات در سال آینده نهایی و اجرایی خواهد شد.
مدیر بیمه های خودرو شرکت در رابطه با موضوعی مبنی بر اینکه سقف پوشش سرقت تمام قطعات در بیمه بدنه پایین است، گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته و نیاز به آن دارد تا آمارهای گذشته تحلیل و بررسی شود و با دستیابی به جمع بندی پیش بینی می شود که تغییرات در ابتدای زمستان سالجاری اجرایی شود.
همچنین مهندس رضا جمالی- مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی در رابطه با انتخاب چگونگی پرداخت حق بیمه در سامانه صدور، گفت: در حال حاضر انتخاب چگونگی پرداخت به صورت نقد و اقساط در سیستم وجود دارد اما دارای نکاتی است.
او ادامه داد: از این موارد در بیمه نامه بدنه خودرو می توان به اولویت های سیستم اشاره کرد، در سیستم صدور انتخاب قرارداد اولویت بالاتری نسبت به کاربر دارد از این رو سیستم نکات و دستورالعمل های ثبتی قرارداد را مدنظر قرار می دهد و اقساط با توجه به انتخاب قرارداد تعیین می شود.
مدیرفناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی افزود: اما در بیمه نامه های شخص ثالث، طبق قانون شش قسط در نظر گرفته شده است که پیشنهاد می شود برای افزایش اختیارات کاربر در تعیین شرایط پرداخت نقد و اقساط کارشناسان واحد مالی، خودرو و فناوری اطلاعات برای ایجاد کارگروهی در راستای رفع دغدغه نمایندگان تشکیل شود، که این مهم قابل حل خواهد بود.
جمالی بیان کرد: در بیمه نامه های مسئولیت کاهش نرخ تامین اجتماعی و دستمزدها و هزینه کارشناسی مد نظر نمایندگان بوده که بعد از ارجاع موضوع به واحد فناوری و اطلاعات با رایزنی با شرکت فناوران قرار بر آن شد تا در نسخه جدید که در دی ماه مورد استفاده قرار می گیرد موضوع مدنظر لحاظ شود.
لازم است ذکر شود، روابط عمومی به وعده خود عمل کرد و با برگزاری قرعه کشی در ابتدای بیستمین برنامه سه شنبه های پاسخگویی به قید قرعه به 10 نفر از عزیزانی که در فراخوان انتخاب شعار برای بیمه رازی اولین شرکت بخض خصوصی صنعت بیمه شرکت کرده بودند، به رسم یادبود شمش طلای بیمه رازی را اهدا کرد.
بر اساس این گزارش، (سه شنبه های پاسخگویی) از ابتدای سال 1400 توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده اند.