پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307174 تاریخ : 1396/08/01-15:34:39
,8,
سه باجه جدید عرضه خدمات سهامداری راه اندازی شد

در دفاتر پیشخوان دولت؛

سه باجه جدید عرضه خدمات سهامداری راه اندازی شد

در راستای تسریع، تجمیع و یکپارچه سازی فرایندها از روز بیستم آبان ماه جاری، اصلاح مشخصات سهامداران تنها از طریق دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت، شرکت های کارگزاری و ناشران انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از راه اندازی سه باجه جدید عرضه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

 محمدرضا محسنی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال 96 افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به ذینفعان بازار سرمایه است،  گفت: با راه اندازی سه باجه جدید (2 باجه در تهران و یک باجه در شاهرود)، تعداد دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهنده خدمات امور سهامداری به 66 دفتر رسید.

وی اظهار داشت : تمهیدات لازم برای راه اندازی ارائه خدمات امور سهامداری در شهرستان رفسنجان انجام شده است به طوری که فعالیت این باجه نیز در ماه جاری آغاز می شود.

محسنی خاطر نشان کرد: در راستای تسریع، تجمیع و یکپارچه سازی فرایندها از روز بیستم آبان ماه جاری، اصلاح مشخصات سهامداران تنها از طریق دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت، شرکت های کارگزاری و ناشران انجام خواهد شد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به سهامداران، آذرماه سال 91 با انعقاد تفاهم نامه ای با کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مقدمات اجرای این طرح را فراهم کرد.

در فاز نخست این طرح، سه دفتر پیشخوان شهر تهران در اواخر سال 91 به ارائه خدمات سهامداری شامل اصلاح مشخصات، مفقودی، چاپ مجدد گواهی نامه، امور قهری (انتقال سهام متوفی به وارث)، صدور شناسه کاربری اینترنتی برای سیستم وضعیت دارایی و ... پرداختند.

همچنین در فاز دوم این طرح که در سال 92 به اجرا درآمد، دفاتر پیشخوان ارائه خدمات امور سهامداری وارد شهرهای بزرگ کشور (مشهد، تبریز و اصفهان) شد.

مهم ترین بخش این پروژه در فاز سوم اجرا شد به طوری که تا پایان مهرماه امسال، 66 باجه پیشخوان در مراکز استان ها راه اندازی شده است و این موضوع نقش بسزایی در تسهیل ارائه خدمات به سرمایه گذاران و کاهش هزینه آنان دارد.

در فاز چهارم این طرح بزرگ نیز باجه های پیشخوان خدمات سهامداری در شهرهای مهم راه اندازی می شود تا این گونه خدمات در اقصی نقاط کشور گسترش یابد.

درحال حاضر، استان تهران با 21 دفتر، مشهد با 4 دفتر، اصفهان و تبریز هر کدام با 3 دفتر و قم، رشت، یزد، سنندج و کرمانشاه نیز هر کدام با دو دفتر، بیشترین ارائه خدمات به سهامداران را از طریق دفاتر پیشخوان دولت بر عهده دارند.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران