وی افزود: در سال 1382 همه آنچه امروز به عنوان احراز هویت مشتری و اعتبار سنجی سیستمی در بانک می بینیم، در یک دفترچه پرداخت تسهیلات، خلاصه و مدیریت می شد ولیکن امروزه همه فعالیت ها به صورت سیستمی و آنلاین انجام می شوند.
شیری با بیان اینکه امروز پست بانک ایران با نظر کارشناسان عرصه بانکی در بسیاری از شاخص های بانکی رتبه اول را دارد، تصریح کرد: بانک در اغلب شاخص ها مانند رشد سپرده ها، افزایش سود سهام و پرداخت تسهیلات رتبه اول را دارد و برای رشد تسهیلات که بیش از 3.5 درصد در ماه است و بالاتر از شاخص های پرداخت تسهیلات نهادهای نظارتی قرار دارد، باید پاسخگو باشد ولی اعتقاد داریم که باید اشتغال در کشور افرایش و تولید رشد کند و در کنار آن باید نفع سهامداران نیز حفظ شود.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه ایجاد حس رشد و ترقی در مجموعه، اعتماد مشتریان و سهامداران بانک به مدد تلاش، کوشش، برنامه محوری منسجم در بانک حاصل شده است و باید این حرکت در بانک تداوم داشته باشد، اظهار کرد: در گذشته نه چندان دور، استحکام مالی بانک بسیار شکننده بود و بحث زیان انباشته، پرداخت مطالبات مشتریان از موضوعاتی بود که ما در بانک با آن درگیر بودیم، ولی امروز این موضوعات دیگر دغدغه بانک نیست و از نظر استحکام مالی از مستحکم ترین ساختارهای مالی بانکی در کشور هستیم.
وی با اشاره اینکه امروز در پست بانک ایران دیگر تامین ساختمان بانک در استان های یزد، آذربایجان غربی و قم از مشکلات بانک نیست، افزود: تجمیع و ساخت ساختمان ستادی بانک به عنوان یک اولویت در بانک مطرح است که نشان از استحکام مالی مجموعه بانک دارد که این برنامه را در افق بلند مدت دنبال می کند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه امروز درآمد بانک صرفا از عملیات بانکداری و ارائه خدمات در مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: گستردگی شبکه پست بانک ایران در سراسر کشور این فرصت برای بانک های دیگر نیز فراهم کرده است تا از خدمات بانکداری عاملی بانک ما استفاده و به مشتریان خود خدمات دهند.
شیری با بیان اینکه سرمایه اصلی پست بانک ایران، اعتماد مشتریان، سهامداران و مردم به بانک و کارکنان آن است، گفت: این اعتماد حاصل 26 سال تلاش شبانه روزی با تمام محدودیت ها در مناطق محروم کشور بوده و اعتماد مردم و مشتریان، برند و پیشران حرکت پست بانک ایران است و باید ارزش آنرا بدانیم و این اعتماد را گسترش داده و آنرا حفظ کنیم.
وی افزود: در تحقیقی که سال گذشته از مشتریان انجام شده بود، «عبارت دست خالی از پست بانک ایران بر نمی گردیم » بسیار دلنشین بود که نشان می دهد، یک راهنمایی کوچک، اجابت درخواست و گفتن نه محترمانه اعتماد سازی در جامعه هدف را، در پی داشته است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه در سال 1414 و چهلمین سالگرد فعالیت پست بانک ایران، بانکی چالاک و چابک خواهیم داشت، گفت: در آن زمان ماموریت خرده بانکداری و بانکداری شرکتی در پست بانک ایران اجرا می شود که در خرده بانکداری، خدمات آنلاین در کنار مشاوران امین که همان مسئولان باجه های بانکی روستایی هستند به مشتریان داده می شود و در بانکداری شرکتی، روسای شعب، در کنار خدمات آنلاین بر اساس نیاز مشتریان و خواست صنعت به آنان مشاوره مالی می دهند.
شیری با اشاره به اینکه امروزه مدیران و همکاران پست بانک ایران در استان ها، مشاوران و پایه ثابت تصمیمات استاندار و مقامات محلی هستند، تصریح کرد: پست بانک ایران قابلیت و ساختار ارائه همه خدمات مالی و بانکی را دارد و همین ظرفیت است که بانک را تکیه گاه اصلی ارائه خدمات در استان ها و مناطق محروم، کرده است.
بالاترین مقام اجرایی بانک ادامه داد: نیروی انسانی مدیر، مدبر، سخت کوش و برنامه محور سرمایه بانک برای ارائه خدمات به جامعه است و هر یک از روسای شعب پست بانک ایران، مدیران بالفعلی هستند که توانایی اداره یک منطقه و سرپرستی را دارند.