به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، وی با بیان اینکه همراز اکوسیستمی تحول گرا در صنعت بیمه کشور است که نوآوری در زنجیره ارزش بیمه را هدف قرار داده است ، ادامه داد : همراز تلاش دارد ، جایگاه خود را به عنوان یکی از معدود پلتفرم های بیمه گر دیجیتال در میان شرکت های بیمه کشور تثبیت نماید.
ملکی یادآورشد : این اکوسیستم متشکل از بخش های متنوعی است که در تکمیل هرکدام از آنها تلاش شده تا قسمتی از زنجیره ارزش بیمه (شامل فرایندهای طراحی محصول، فروش بیمه نامه، فرایندهای صدور، مدیریت خسارت، سازماندهی شبکه فروش بیمه رازی و ارتباط با مشتریان) پوشش داده شود.
معاون برنامه ریزی ونوآوری بیمه رازی گفت : بنابراین با هدف سازماندهی سفارشات و درخواست های مشتریان سازمانی جهت دریافت نرخ بیمه نامه، پلتفرمی تحت عنوان «سامانه مناقصات همراز» با تلاش های معاونت برنامه ریزی و نوآوری و معاونت توسعه بازار و فروش بیمه رازی بهره داری شده و در اختیار مدیران شعب و ستادی این شرکت قرار گرفته است.
مهندس ملکی با اشاره به اینکه در این سامانه در گام نخست و پس از درخواست قیمت توسط مشتری، سفارش مناقصه توسط مدیران شعب در سامانه ثبت می شود، ادامه داد : در گام های بعد، بررسی و تاییدات توسط مدیر بازاریابی و مدیران فنی صورت گرفته و نرخ موردنظر به سرعت در سامانه جهت شرکت در مناقصه مشتری سفارش دهنده اعلام می شود که از مهمترین ویژگی های سامانه مناقصات همراز این است که همه مراحل در آن به شکل شفاف و دقیق تعیین شده و روال کار شرکت در مناقصه موردنظر از طریق این بستر دیجیتال قابل پیگیری است.
به گفته وی ارائه پنل ویژه جریان کار برای پیگیری لحظه به لحظه مناقصه، ارسال پیامک و Push notification اطلاع وضعیت به کلیه افراد درگیر در فرآیند، نمایش داشبورد وضعیت مناقصه به کلیه ذی نفعان، مکانیزم هوشمند شناسایی گلوگاه فرآیندی (Process bottleneck)، حفظ سوابق قبلی مناقصات و ارائه گزارش های تحلیلی، تعدادی از قابلیت های موجود در این سامانه هستند.
ملکی با بیان اینکه معمولا حضور در مناقصات بیمه ای محلی برای بروز اختلاف بین شعب ، نمایندگان و ستاد در شرکت های بیمه است ، یاد آور شد : با ثبت این مراحل دراکو سیستم همراز دیگرشاهد اینگونه اختلافات نیستیم زیرا تمام زنجیره با ذکر جزییات در همراز ثبت و با شفافیت مشخص است کدام واحد در چه مدت زمانی وظیفه خود را انجام داده ، پروژه در چه وضعیتی قرار دارد و درنهایت مناقصه چه سرانجامی داشته است .
یاد آورمی شود : طبق استراتژی «بیمه رازی» در جهت توسعه فروش بیمه های خرد از طریق کانال های فروش دیجیتال، اکوسیستم همراز طراحی و پیاده سازی شد ، به طوریکه تلاش شد تا زیرساخت های لازم برای دیجیتالی شدن زنجیره ارزش بیمه رازی فراهم شود.
در حال حاضر در اکوسیستم همراز ، وب سایت خدمات الکترونیکی، موبایل اپلیکیشن، کیوسک اطلاع رسانی، بخش های ویژه بیمه گذاران، نمایندگان و شعب بیمه رازی در یک سامانه متمرکز قراردارند و موضوع مناقصات بیمه ای نیز به این مجموعه افزوده شد.