به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، ارائه خدمات مطلوب مالیاتی به نحوی که مودیان محترم بدون ترک منزل یا محل کسبوکار خود و در کمترین زمان ممکن بتوانند تکالیف قانونی خود را از طریق پورتال اینترنتی و یا بااستفاده از خدمات پیشخوانهای دولت و بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی به انجام برسانند، همواره جزو اهداف نظام مالیاتی بود که هماکنون بخشهای عمدهای از آن محقق شده است و مودیان محترم در رابطه با ثبتنام و تشکیل پرونده، ارائه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، ارائه صورت معاملات فصلی، ارائه فهرستهای مالیات حقوق و ... از این خدمت برخوردار هستند.
آگاهی از خدمات الکترونیکی مالیاتی و همچنین نحوه صحیح استفاده از آنها سبب تسریع و تسهیل امور مالیاتی مودیان میشود. به همین منظور از این پس در مجموعه دانستنیهای مالیاتی، راهنمای استفاده از کلیه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و نکاتی که مودیان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در اختیار مودیان محترم مالیاتی قرار خواهد گرفت.
در این شماره نحوه «ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی» برای خوانندگان تشریح خواهدشد. اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکلهای قانونی میتوانند با ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.TAX.gov.ir از تسهیلات الکترونیکی نظری دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضاء الکترونیکی در فرآیندهای مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی استفاده نمایند.
در ادامه این نوشتار درخصوص چگونگی ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی به تفصیل توضیح خواهیمداد.