به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، وی تصریح کرد: درراستای رفع مشکل شارژ و تسویه حساب دستگاههای مالکیتی به صورت دستی با پیگیری ادارهکل بانکداری خرد و امور باجهها و برگزاری جلسات کارشناسی مستمر با مسئولان بخشهای مرتبط بانک این سامانه طراحی و راهاندازی گردید که میتواند برای عملکرد باجهها بسیار مؤثر باشد.
مهرانی اظهارداشت: سامانه مذکور برای بیش از 900 دستگاه خودپرداز(ATM) راهاندازی شده و بهصورت آنی عملیات روزانه این دستگاهها را تسویه نموده و امکان خدمترسانی بیشتر را برای عموم مردم فراهم میسازد.
وی تأکید کرد: پیش از این برای تسویه عملیات روزانه دستگاههای مذکور از ساعت 20 لغایت 23 هیچگونه خدمتی به مردم ارائه نمیشد و با راهاندازی این سامانه علاوه بر صرفه جوئی در هزینهها، روزانه حداقل 2 ساعت نیز به ازای هردستگاه مدت زمان خدماتدهی دستگاههای مذکور برای عموم مردم افزایش یافته است.
عضو هیأت مدیره پست بانک ایران افزود: درحال حاضر 3 هزار دستگاه خودپرداز پست بانک ایران درسطح کشور به مردم خدمت رسانی میکند که از مجموع آن 2500 دستگاه در باجههای بانکی به ویژه در روستاها و 500 دستگاه دیگر نیز درسطح شعب این بانک نصب شده و خدمات متوعی به مردم ارائه می کند.
مهرانی تصریح کرد: برای راهاندازی این سامانه، امور فناوری اطلاعات، سازمان و بهبود روشها، خزانهداری و نظامهای پرداخت، بازرسی، بانکداری خرد و امورباجهها و شرکت سکه و توسن تلاشهای زیادی داشته اند که از دستاندرکاران این واحدها تقدیر مینمائیم.