به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، روحالله مهدینژاد رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، امروز یکشنبه 17 تیر با اعلام این خبر افزود: «بر اساس گزارش آماری سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که هفته گذشته منتشر شد، وزارتخانههایی مانند کشور، جهاد کشاورزی، امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمانهایی مانند میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیطزیست، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت امور مجلس ریاستجمهوری، سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی و چند دستگاه دیگر، با بالاترین میانگین پاسخگویی یعنی 100درصد، در صدر پاسخگوترین دستگاهها به مطالبات مردمی قرار دارند.»
او افزود: « این در حالی است که وزارت اقتصاد و امور دارایی با میانگین 99درصدی، بانک مرکزی با میانگین 96درصدی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با میانگین 95درصدی، وزارتخانههای نیرو و کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر کدام با میانگین 88درصدی، در ردههای قابلقبول میانگین پاسخگویی به مطالبات شهروندان قرار دارند.»
مهدی نژاد ادامه داد: «این سامانه تیرماه سال 96 در مراسمی که با حضور وزیران وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی وا رتباطات و فناوری اطلاعات همراه بود، فعالیت خود را پس از یک دوره آزمایشی 45 روزه، رسماً آغاز کرد و از 509 دستگاه زیرمجموعه قوه مجریه 291 دستگاه و از 10 دستگاه زیرمجموعه قوه مقننه، هشت دستگاه به این سامانه متصل شدهاند. همچنین از 11 دستگاه زیرمجموعه قوه قضاییه نیز تنها یک دستگاه به این سامانه متصل شده است. ضمن این که هم اکنون تمامی 31 استانداری کشور به این سامانه متصل شدهاند.»
رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «تا 10 تیر 97 تعداد 2479 درخواست توسط شهروندان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت شده است که به 2002 مورد آن ها از سوی سازمانها و نهادهایی که درخواستهای مذکور را دریافت کردهاند، پاسخ داده شده است که رقم نسبتاً قابل قبولی در پاسخ گویی به حساب میآید.»