به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه تعاون، با توجه به آنکه آینده روشن کودکان در گرو سرمایه گذاری والدین در عرصه بیمه است و باید با استفاده از تمامی امکانات و رسانه ها برای تعمیم فرهنگ بیمه و معرفی ظرفیت های این صنعت استفاده شود، شرکت بیمه تعاون نیز به منظور فرهنگ سازی بیمه در جامعه و انجام رسالت اجتماعی، نسبت به برگزاری مراسم «زنگ بیمه» در مدارس شهر تبریز اقدام کرد.
شایان ذکر است که «زنگ بیمه» در صدد است تا با ساده سازی مفاهیم بیمه ای برای دانش آموزان، ضمن تداوم برنامه های آموزشی و فرهنگی، ضریب نفوذ بیمه را نیز در کشور افزایش داده و موجبات گسترش فرهنگ بیمه در بین خانواده ها شود، بر این اساس، شرکت بیمه تعاون هر ساله در این رویداد فرهنگ مدار حضور فعالانه ایفا می کند.
گفتنی است بیمه تعاون پیشتر نیز در زمینه فرهنگسازی بیمه ای مورد تقدیر قرار گرفته و بر این اساس، لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح نوآورانه «بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی» شرکت بیمه تعاون که در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی در دوران شیوع پاندمی کرونا ارائه شده بود گفته بود: «مردم به دلیل فقدان برنامه هایی برای آشنایی و آگاهی بیشتر از بیمه ها تمایلی به استفاده از خدمات شرکت های بیمه، حتی بیمه نامه های ضروری نشان نمی دهند؛ اما باید اذعان داشت که به طور قطع با اطلاع رسانی، شفاف سازی و فرهنگ سازی، نه تنها می توان ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش داد بلکه در مورد بیمه نامه های جدیدی همچون «بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی ها» نیز می توان دستاوردهای مطلوبی را به دست آورد.»