به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدقائم تاجگردون در نشست ارزیابی استقرار دولت الکترونیک در سازمان بنادر خاطرنشان کرد: به دو دلیل راهبردی «مطالبات داخلی کشور» و « مقایسه بنادر کشور با سایر بنادر منطقه و فرا منطقه ای»، سازمان بنادر همواره نسبت به توسعه، تجهیز و ارائه خدمات الکترونیکی به ذینفعان و مشتریانش گام های اساسی برداشته است.
مدیرکل فاوا سازمان بنادر با تأکید بروجه تمایز این سازمان نسبت به سایر ارگان های دولتی از حیث برخورداری از قوانین خاص تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، بر خلاف سایر سازمان های دولتی که بیشتر نقش سیاستگذاری دارند، باید نسبت به تجهیز زیرساختهای بنادر از جمله زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام کند که این یکی از ویژگی های ممتاز این سازمانبه حساب می آید.
محمد قائم تاجگردون با بیان اینکه بنادر کشور به دو صورت مالکیتی و حاکمیتی در اختیار سازمان بنادر قرار دارند، خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد لجستیک دریایی و بندری که تجارت دریایی کشور را شکل می دهد، توسط سازمان بنادر مدیریت می شود و جزو ماموریت های این سازمان به شمار می آید.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه این نشست با اشاره به حجم بالای تجارت دریایی کشور و به صرفه بودن آن، به نقش و جایگاه ویژه سازمان بنادر در صادرات و واردات کشور تاکید کرد.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر یک گلوگاه است، تاکید کرد: برای اینکه تمامی حوزه های عملکردی در سازمان بنادر را تحت برنامهریزی و مدیریت قرار دهیم، توسعه، تکمیل و تجهیز فناوری اطلاعات و ارتباطات در این سازمان با سرعت و دقت قابل توجه ای در راستای استقرار دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.
تاجگردون با بیان اینکه استقرار دولت الکترونیک یکی از مطالبات دولت محسوب می شود، از رویکردهای جدید سازمان بنادر در این زمینه خبر داد.
به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر «ارائه خدمات الکترونیک به دریانوردان»، «ارائه خدمات دریایی بنادر»، «سامانه مدیریت و کنترل کالا های کانتینری (CCS)»، «ارائه خدمات مکانیزه کالاهای عمومی (GCAMS)»، «ارائه خدمات آنلاین به کارگزاران بندری و دریایی» و «سامانه جامع مناطق ویژه» از جمله اقدامات سازمان بنادر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می شود.