به گزارش بانک و صنعت، شیخ زاده افزود: متناسب با شرایط شیوع بیماری کرونا مرکز آموزش و پژوهش بانک رویکردهای خود را منطبق با شرایط جاری طراحی نموده است و برنامه های آموزشی خود را با روش های مکاتبه ای، آفلاین، آنلاین، الکترونیکی، مبتنی فیلم ها و منابع آموزشی و روش های دیگر عملیاتی نمود.
وی با اشاره به رویکرد ترکیبی در برنامه های آموزش و یادگیری مدیران و کارکنان بانک، برنامه ها و فعالیت های آموزشی بانک را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: در شش ماه نخست با وجود شیوع بیماری کرونا آموزش با رویکرد ترکیبی و آنلاین از سوی مرکز آموزش و پژوهش بانک و با هم اندیشی و همکاری امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت سمات راه اندازی شد و در این بستر تاکنون برنامه های متنوعی برای گروه های شغلی فعال در ستاد و صف طراحی و اجراشده است.
شیخ زاده مدیریت دانش را از دیگر فعالیت های در حال اجرا در مرکز آموزش و پژوهش ذکر کرد که در سه فاز در حال اجرا می باشد.
وی در این خصوص گفت: در فاز نخست برنامه تربیت مدرس با رویکرد ساماندهی و انتقال دانش و تجربیات مدیران و کارکنان خبره به عنوان مدرس در حال اجرا است، در فاز دوم تولید و انتشار منابع و کتاب های تخصصی و کاربردی به عنوان یک راهبرد دنبال و منابع کاربردی کیفی تولید و چاپ شده است. در فاز سوم نیز طرح آرشیو و مستندسازی آثار علمی و تجربیات مدیران و کارکنان بانک بعنوان مرحله سوم مدیریت دانش در حال اجرا می باشد.
وی تبدیل دانش پنهان به دانش آشکار سازمانی و شکل گیری حافظه سازمانی را راهبرد کلیدی در مسیر سودآوری بانک ذکر کرد که فازهای سه گانه مدیریت دانش در تحقق آن تأثیر به سزایی دارد.
معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات طراحی و برگزاری آزمون کارشناسی در دو بخش عمومی و تخصصی را از دیگر برنامه های مرکز آموزش و پژوهش بانک ذکر کرد و گفت: با همت و کوشش همکاران مرکز آموزش و پژوهش آزمون کارشناسی در سال جاری برای نخستین بار به شیوه الکترونیکی برگزار شد.
وی از طراحی فرایند استانداردی برای آزمون کارشناسی بانک از سوی مرکز آموزش و پژوهش خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این اقدام تربیت کارشناسان خبر و اهتمام به فعالیت های کارشناسی در بانک رونق مضاعفی تری بگیرد.
شیخ زاده طرح های پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش را کاربردی و تصمیم ساز خواند و شناسایی شاخص های توسعه ای و اجتماعی بانک و نیز گفتمان بانکداری اجتماعی و اقتصادی را ازجمله دستاوردهای مهم پژوهشی مرکز برشمرد.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون با اشاره به پروژه سنجش رضایت و کیفیت خدمات، احصاء بسیاری از مشکلات شعب بانک در ارائه خدمت مطلوب تر به مشتریان و پیشنهاد جهت بهبود عملکرد شعب و رفع آنها را از دستاوردهای این طرح ذکر کرده و گفت: نتایج حاصل نشان داد حدود 80 درصد مشتریان کیفیت خدمات بانکی موجود را مطلوب ارزیابی کرده اند.
وی در پایان، انجام مطالعات و آسیب شناسی سامانه اعتبارسنجی سدرا را از دیگر برنامه های پژوهشی انجام شده مرکز عنوان کرده و افزود: تدوین گزارش پایداری مسئولیت اجتماعی و تنظیم گزارش مسئولیت اجتماعی بر اساس مدل GRI:2018 نیز از دیگر اقدامات پژوهشی مرکز می باشد.