پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619058 تاریخ : 1401/06/05-09:26:32
,2,
رویکرد آینده پست بانک ایران خدمات کیفی در باجه های بانکی روستایی است/ اقتصاد با خدمات بانکی توسعه پیدا می کند

دکتر شیری در جمع مسئولان باجه های بانکی روستایی برتر:

رویکرد آینده پست بانک ایران خدمات کیفی در باجه های بانکی روستایی است/ اقتصاد با خدمات بانکی توسعه پیدا می کند

دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران روز پنجشنبه 3 شهریور ماه در مراسم گرامیداشت روز باجه های بانکی روستایی که با حضور 32 نفر از مسئولان باجه های بانکی روستایی برتر کشور و مناطق تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه رویکردآینده بانک ارائه خدمات کیفی است، گفت: همکاران باجه ها باید خود را با آموزش هایی که به آنان ارائه می شود، تجهیز کرده و به توانمند سازی خود کمک کنند تا بتوانند خدمات کیفی را به مشتریان ارائه دهند .

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت کشور، جمعیت روستایی است و نیازمند خدمات بانکی است ، تصریح کرد: امروز ما مکلف هستیم به این جمعیت خدمات بانکی سهل و آسان ارائه کنیم تا بتوانیم سهم خود در اقتصاد ملی پشتیبانی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه یک ششم اقتصاد ملی در بخش روستایی رقم می خورد و اقتصاد با خدمات بانکی توسعه پیدا می کند، افزود: اگر ما مقید به توسعه روستایی هستیم باید ابزارهای آن را هم فراهم کنیم و امروز باجه های بانکی این خدمت رسانی را در روستاها و مناطق دور افتاده و محروم انجام می دهند.
شیری با بیان اینکه اگر این خدمت رسانی به کمال خود برسد سهم اقتصاد روستا در تولید ناخالص ملی افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: اگر این حلقه ارتباطی کم رنگ بشود، سهم اقتصاد روستایی در اقتصاد ملی کم رنگ می شود و زنجیره فقر گسترش پیدا می کند.
وی تاکید کرد: اگر خدمات بانکی توسعه پیدا کند در حذف زنجیره فقر نقش اساسی خواهد داشت و به توسعه مناطق روستایی کمک شایانی می کند.
وی با اشاره به اینکه امروز نزدیک به 6000 باجه بانکی با اشتغال دایم ، برای 9 هزار نفر در مناطق روستایی و محروم خدمات بانکی ارائه می دهند، تصریح کرد: پیش از این حداکثر 22 خدمت در باجه های بانکی روستایی ارائه می شد ولی امروز با پشتیبانی و تلاش همه همکاران در پست بانک ایران به دو برابر افزایش پیدا کرده است و این خدمات حتی از لحاظ تعداد با گذشته قابل مقایسه نیست.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر کیفی شدن خدمات در باجه های بانکی روستایی گفت: ارائه این خدمات به مشتریان سطح دانش بالایی را برای اعتبار سنجی، ارزیابی، تحلیل و ریسک را الزامی می کند و قابل مقایسه با خدمات پیشین بانک نیست و همه خدمات آتی بانک کیفی خواهند بود.
شیری با بیان اینکه برای کیفی سازی خدمات برنامه ویژه ای داریم، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف با همکاری مسئولان باجه های بانکی و پشتیبانی همکاران در ستاد و اجرای بانک ، شرایطی ایجاد می شود تا سطح تحصیلات مسئولان باجه ها به بیش از فوق دیپلم افزایش پیدا کند.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه آینده باجه های بانکی روستایی، تکمیل سوپر مارکت مالی در آنها است، افزود: با تکمیل این طرح خدمات مالی در کنار خدمات پولی و بانکی، خدمات بیمه ای و خدمات کارگزاری بورس و سایر خدماتی که در اقتصاد جزیی از نیازمندی های مردم در مناطق روستایی و کمتر برخوردار است در کنار خدمات بانکی و بیمه ای به آنان ارائه دهند.
وی یکی از پیش نیازهای راه اندازی سوپر مارکت مالی در بانک را نهاد سازی دانست و افزود: برای اینکه سوپر مارکت مالی در باجه های بانکی داشته باشیم نیازمند شرکت تامین سرمایه، psp، بیمه ای و کارگزاری هستیم که همه این موارد با تدبیر همکاران در بانک در حال تحقق است.
شیری با اشاره به اینکه ظرفیت سازی کارگروه اقتصاد دیجیتال هیات دولت کمک بزرگی به ایجاد این پروژه است، ادامه داد: در بخش اصلی هدایت خدمات بانکداری خرد، باجه های بانکی روستایی نقش ویژه ای به عنوان بازوان قدرتمند شعب ایفا می کنند و هسته اصلی بانکداری شرکتی و تخصصی توسط همکاران شعب راهبری می شوند و ارتباط تنگاتنگ در بین همکاران شعب و باجه ها در راهبری خدمات بانکداری تخصصی، شرکتی و بانکداری خرد وجود خواهد داشت.
وی افزود: معماری اصلی بانک در ارائه خدمات خرد است و برای دستیابی به این هدف، حتما ابزار در اختیار باجه ها که دوشادوش همکاران شعب حرکت می کنند و تبحر و تخصص کافی در حوزه فعالیت خود دارند، قرار می گیرد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه رویکرد آینده پست بانک ایران ارائه خدمات کیفی است، تصریح کرد: همکاران باجه ها باید خود را با آموزش هایی که به آنان ارائه می شود، تجهیز کرده و به توانمند سازی خود کمک کنند تا بتوانند این خدمات کیفی را به نحو شایسته انجام دهند.
شیری در پایان با تاکید بر اینکه این روز برای قدردانی و تجلیل خدمات باجه های بانکی به نام روز باجه ها نام گذاری شده است، گفت: بخش مهمی از دستاوردهای امروز پست بانک ایران در همه زمینه ها مدیون همکاری و تلاش باجه های بانکی است و به پاس این قدردانی در کنار و پشتیبان شما هستیم تا به ارائه خدمات بانکی در نقاط محروم و روستایی ادامه دهید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران