به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندری یزد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، از ارائه خدمات الکترونیک در کنار توسعه شبکه های گازرسانی و تأمین سوخت مورد نیاز در بخش خانگی و صنعتی، به عنوان یکی دیگر از اولویت های شرکت گاز در جهت کسب رضایت هر چه بیشتر مشترکین و متقاضیان نام برد که راه اندازی سامانه مذکور از جمله اقدامات شاخصی است که در این خصوص صورت پذیرفته و قطعاً منجر به افزایش رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان خواهد شد.
وی در تشریح سامانه مذکور، گفت: با راه اندازی سامانه امضا دیجیتال و الکترونیکی کردن نقشه های گاز که برای اولین بار در استان یزد صورت پذیرفت، امکان اشتراک پذیری اینترنتی، توسط خود متقاضی و یا در سطح 70 دفتر پیشخوان دولت و 34 مرکز ICT روستایی فراهم شد و متقاضیان از این پس می توانند با مراجعه به وبسایت شرکت گاز استان یزد به آدرس www.nigc-yazd.ir قسمت "خدمات الکترونیک" نسبت به ثبت درخواست اشتراک پذیری یا نصب علمک اقدام کنند و با استقرار اکیپ ویژه نصب کنتور اینترنتی، در کوتاه ترین زمان ممکن خدمت مدنظر ارائه خواهد شد.
در بخش دیگری از این مراسم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد عملکرد شرکت گاز را در حوزه عمرانی و اجرای پروژه های گازرسانی قابل تقدیر دانست و افزود: گازرسانی به تمامی شهرهای استان و همچنین روستاها که در بسیاری موارد به دلیل صعب العبور بودن مسیرها و شرایط سخت جوی و محیطی با سختی های بسیار زیادی روبرو بوده، خود گویای این موضوع می باشد.
محسن صادقیان ادامه داد: این در حالی است که ارائه خدمات الکترونیک نیز به شکل قابل قبولی توسط این شرکت در حال انجام است، به طوری که می توان از شرکت گاز به عنوان شرکتی پیشرو و یکی از برترین ها در حوزه جمع آوری اطلاعات و داده ها نام برد و مسلماً این موفقیت با بهره گیری از نیروهای متخصص و مدیریت دانش امکان پذیر شده است.
وی با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن فعالیت ها و خدمات در عصر ارتباطات، بر ایجاد سامانه های الکترونیکی در کلیه شرکت ها تأکید و تصریح کرد: ایجاد بانک های اطلاعتی علاوه بر تسریع و تسهیل امور سازمان ها، به کمک مدیران ارشد استان در تصمیم سازی های کلان و همچنین ایجاد شهر هوشمند و مدیریت شهری متناسب با آن آمده است که تهیه سامانه اطلاعاتی داده مکانی استانی، نمونه بارز آن به شمار می رود.
صادقیان در پایان، اظهار داشت: تجمیع سامانه های موجود در دستگاه های مختلف می تواند منجر به ایجاد یک بانک اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه شود و نتایج مثبتی از جمله کاهش زمان و هزینه ها، شفافیت و پاسخگویی مناسب، کارآمدی و اثر بخشی و در نهایت رضایتمندی در حوزه ارائه خدمات را به دنبال خواهد داشت.