به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ با توجه به اعلام بیمه مرکزی و به منظور فرهنگ سازی بیمه در جامعه و انجام رسالت اجتماعی، شرکت های بیمه برنامه ای به نام «زنگ بیمه» را در مدارس سراسر کشور به نمایش گذارند.
بر اساس این گزارش؛ در روز 19 آبان 1400 «زنگ بیمه» در مدارس استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمان، البرز و تهران به همت نمایندگان بیمه ملت به صدا درآمد و کتاب های داستانی با موضوع بیمه، دفتر مشق و نقاشی و اقلام فرهنگی از طرف بیمه ملت در بین دانش آموزان این مدارس توزیع شد.
همچنین، در آیین «زنگ بیمه» با هدف ورود فرهنگ بیمه به خانواده ها و شتاب بیشتر همگانی سازی آن؛ مفاهیم بیمه ای به شکل ساده در جمع دانش آموزان تبیین شد.
از آنجا که آینده روشن کودکان در گرو سرمایه گذاری والدین در عرصه بیمه است و باید با استفاده از تمامی امکانات و رسانه ها برای تعمیم فرهنگ بیمه و معرفی ظرفیت های این صنعت استفاده شود؛ در این آیین، از کودکان و نوجوانان به عنوان «سفیران اثرگذار بیمه» یاد می شود.
بیمه ملت همراه و همگام با سایر شرکت ها در صنعت بیمه کشور، در صدد است تا با تداوم برنامه های آموزشی و فرهنگی، ضریب نفوذ بیمه در کشور به سطح استاندارد جهانی نزدیک شود.