پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593200 تاریخ : 1400/10/28-18:13:30
,2,
روابط عمومی ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف بخش صنعت و معدن کشور دارند/روابط عمومی ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه کنند

در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی مطرح شد؛

روابط عمومی ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف بخش صنعت و معدن کشور دارند/روابط عمومی ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه کنند

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: امروزه روابط عمومی و قدرت نهفته در آن در جهانی که قدرت گفت و گو و تعامل حرف اول را می زند، می تواند نقش برجسته ای در حوزه صنعت و معدن نیز ایفا نماید و باید ضمن تلاش برای دستیابی به جایگاه شایسته روابط عمومی، از ظرفیت ها و توانایی های آن برای پیشبرد اهداف این حوزه نیز استفاده کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری که به عنوان سخنران در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، امروز بیست و ششم دیماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل تالار خواجه نصیر مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، حضور یافت با اشاره به اهمیت روز افزون ارتباطات، اظهار داشت: امروزه با گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی در تمام ارکان زندگی و افزایش قدرت نرم رسانه ها در هدایت افکار عمومی نمی توان ظرفیت ها و توانمندی هایی روابط عمومی را نادیده گرفت و بدون توجه و تقویت این بخش مهم و حیاتی به موفقیت دست یافت؛ امروزه هم رسانه ها هوشمند شده اند و هم مخاطبین به همین جهت روابط عمومی ها به خصوص در بخش صنعت و معدن باید به دانش روز مجهز باشند.

وی افزود: توجه به این ظرفیت ها و کاربردها در عرصه های مختلف به ویژه صنعت و معدن مغفول مانده است و این کمبود و نارسایی در اطلاع رسانی عملکرد آنها آثار سوئی در پی دارد و روابط عمومی به عنوان عنصری سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوری اطلاعات و تدوین برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، نقشی اساسی دارد و شرکت ها و نهادهای مرتبط با امر تولید باید از قابلیت روابط عمومی ها در معرفی محصولات و افزایش اقبال عمومی به سمت مصرف تولیدات داخلی بهره ببرند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی ها در توسعه بازار و تعمیق مدل های کسب و کار نقشی راهگشا دارند و این خود روابط عمومی ها هستند که باید جایگاهشان را در هر حوزه ای برجسته تر و سازنده تر کنند.

وی همچنین افزود: جایگاه روابط عمومی ها به عملکرد خودشان بستگی دارد و می توانند از طریق یک برنامه راهبردی و یک نقشه راه ارتباطی به ارتقا جایگاه روابط عمومی ها در سازمان متبوع کمک کنند.

روابط عمومی ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه کنند

دکتر مهری تأکید کرد: موضوع دیگری که می تواند نقش روابط عمومی را برجسته تر کند، تولید محتواست از منظر کارآفرینی فرصت ها یا کشف می شوند یا خلق می شوند و یا درک می شوند؛ محتوای خوب یک دارایی ارزشمند برای سازمان است و به حدی مهم است که از عبارت مهندسی محتوا یا مدیریت محتوا استفاده می شود و فرصت شناسی، مسأله شناسی و تلاش های جستجوگرایانه در تولید محتوا بسیار مهم هستند و در این مقوله روابط عمومی ها محتوا را باید از پنجره فرصت نگاه کنند.

دکتر مهری تصریح کرد: یکی از وظایف روابط عمومی ها، مدیریت بحران می باشد به عنوان مثال بحران کرونا را شاید بتوان بزرگترین مسئله و چالش قرن حاضر دانست که روابط عمومی ها در خروج از این بحران نقش جدی داشتند و از این بحران، درس ها و تجربیات زیادی برای مواجهه با بحران های احتمالی بدست آمد که یکی از آنها، نحوه آمادگی همیشگی برای مواجهه هوشمندانه با بحران و مدیریت صحیح افکار و جریان اطلاعات در خلال شرایط غیر منتظره و حساس در جامعه بود به طوری که روابط عمومی پساکرونا، روابط عمومی توانمندتری نسبت به روابط عمومی پیشاکرونا خواهد بود، زیرا با آموخته های جدید، ناگریز از توسعه، بهینه سازی و هوشمندسازی امکانات و روش های عمل خود خواهد بود.

دکتر مهری خاطرنشان کرد: نقش هایی که روابط عمومی در سازمانهای مرتبط با صنعت و معدن می توانند عهده دار آن باشند از این اصل سرچشمه می گیرد که اقتصاد، صنعت و ارائه خدمات، به مشتری مداری وابسته هستند، و روابط عمومی امکان تبلیغ غیر مستقیم و برنامه ریزی بلند مدت برای تعامل پایدار و مؤثر با مشتریان و امکان جلب رضایت هر چه بیشتر آنان را فراهم می کند و ارایه وجهه مناسب از سازمان و مطرح کردن نام (Brand) آن بر عهده روابط عمومی است.

وی عنوان داشت: همچنان که مقام معظم رهبری همواره امیدواری را مایه پیشرفت کشور می دانند، روابط عمومی ها باید منشاء امید به آینده و خودباوری باشند؛ روابط عمومی ها متولی ارایه گزارش و انعکاس عملکرد سازمان ها هستند و باید به عنوان رابط هر سازمان با ذینفعان وارد عمل شوند و این کارکرد در بخش صنعت و معدن می تواند مشهود تر باشد به طوری که لازم است روابط عمومی ها در سازمان های مرتبط با امر تولید به عنوان پلی بین صنایع مختلف و مردم باشند و اطلاعات درست که مبنای تصمیم گیریهای مهم اقتصادی و سرمایه گذاری است را منتشر نمایند و در این راستا، باید به بهترین فناوری ها و شیوه های مدرن ارتباطی و رسانه ای مجهز بوده و از متخصصان این حوزه کمک بگیرند و اکنون در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمند و چشم گیری اتفاق افتاده و در یک دهه اخیر بانک صنعت و معدن بیش از 5 هزار طرح مختلف صنعتی و معدنی را با پرداخت 682 هزار میلیارد ریال و 14 میلیارد یورو به سرانجام رسانده و برای بیش از 75 هزار نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

وی در پایان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی، بیان داشت: سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با قدمت 17 ساله و اهتمام در نشان دادن این توانایی ها، حرکتی ارزشمند است و باید از بسترهایی که فراهم می کند، برای پیشبرد اهداف سازمانی استفاده بهینه ای کرد.

گفتنی است، سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی هر ساله با همکاری "انجمن بین المللی روابط عمومی" و مشارکت حدود 150 ارگان دولتی، غیردولتی، برندها و تعاونی برگزار می شود.

در این دوره، دکتر حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن و دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان سخنران در مراسم حضور داشتند.

در این مراسم از دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن تقدیر به عمل آمد و نشان ویژه این همایش به وی اهدا گردید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران