به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در این جشنواره 130 روابط عمومی با ارسال 320 اثر در 9 رشته ارتباطی- فرهنگی در سطح ملی و استانی به رقابت پرداختند.
بخشهای رقابتی این جشنواره در 9 رشته شامل پژوهش ارتباطی، برنامهریزی، مدیریت راهبردی، خلاقیت و نوآوری، ارتباط رسانهای، اطلاعرسانی، ارتباطات الکترونیکی، تکریم ارباب رجوع و مهندسی فرهنگی بود.
اداره روابط عمومی و بینالملل بانک توسعه صادرات در این جشنواره با ارسال آثار برتر خود در حوزههای ارتباطات رسانهای، ارتباطات الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و اطلاعرسانی حضور داشت.
طرح ارسالی بانک توسعه صادرات ایران برای ارتباطات الکترونیک، وب سایت بانک به نشانی edbi.ir و پایگاه خبری "رویداد" بود که موجب انتخاب این بانک به عنوان روابط عمومی برتر شد. خبرنامه رویداد به صورت الکترونیک و داخلی بوده و صرفا از طریق اینترنت منتشر میشود. رویداد توانسته پل ارتباطی موفقی برای ارتباط مدیران و کارکنان در بانک توسعه صادرات باشد. مدیریت وبسایت پنجزبانه بانک توسعه صادرات ایران و سایت خبری رویداد به عهده اداره روابط عمومی و بینالملل این بانک است.
مخاطب شناسی اولویت اصلی روابط عمومیها
این گزارش میافزاید: در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره برترین های روابط عمومی ایران که به همت مؤسسه آرمان برگزار شده بود، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، اساتید، کارشناسان، متخصصان و فعالان حوزه روابط عمومی حضور داشتند و در این مراسم از 27 روابط عمومی برتر کشور از جمله روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران تجلیل شد.
آقای محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مراسم با اشاره به اولویتهای اطلاعرسانی روابطعمومیها گفت: مخاطب شناسی باید در اولویت اصلی روابط عمومیها قرار گیرد.
آقای خدادی با اشاره به اخلاق مداری در فعالیتهای روابط عمومی بیان داشت: برای برقراری ارتباط مؤثر و سازنده باید از اخلاق شروع کرد و بجای انتظار داشتن از دیگران، روابط عمومیها آغازگر اخلاقمداری باشند.
همچنین در این مراسم بیانیه هیأت داوران جشنواره قرائت شد. در این بیانیه اعلام شد که روابط عمومیها به این باور و اعتماد به نفس قوی برسند که قلب اطلاعاتی، ارتباطی، مشورتی و تسهیلگر در همه ارتباطات و مناسبتهای درون و برون سازمانی هستند.