به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی بیمهکوثر؛ گردهمایی پیشرویداد یادشده در هفته گذشته با موضوع آشنایی با تکنولوژی بیمه باحضور جمعی از فعالان صنعت بیمه، استادان، دانشجویان و نیز ایدهپردازان کشور در سالن همایشهای کارخانه نواوری (آما سابق) و با سخنرانی مدیران برنامهریزی توسعه و پایش عملکرد و سرمایهگذاری شرکت بیمهکوثر و مدیر ارشد توسعه کسبوکار آواتک برپا شد.
مدیر برنامهریزی توسعه و پایش عملکرد شرکت بیمهکوثر در این گردهمایی ضمن تاکید بر نقش تعیینکننده و برجسته فضای مجازی در زندگی روزمره مردم گفت: بهدلیل روند رو به رشد فناوری اطلاعات، گرایش به استفاده از ظرفیتهای موجود در فضای مجازی با رشد بیشتری همراه خواهد شد.
ابوالفضل آقادادی فینتک یا فایننشال تکنولوژی را کاربرد نواورانه فناوری در ارایه خدمات مالی دانست و تصریحکرد: یکی از کسبوکارهای فینتک موضوع اینشورتک یا فناوری بیمه است.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه نسبتبه سایر حوزههای بانک و بورس برای تلفیق با تکنولوژیهای جدید حرکت کندتری در کشور داشته است، خاطرنشانکرد: نواوری فناورانه در صنعت بیمه با هدف کاهش هزینهها (باحفظ کیفیت و افزایش خدمات)، حذف بروکراسیها و شکستن محدودیت زمانی و جغرافیایی و همچنین توانایی هوشمندانه در ارزیابی خطرها و ریسکهای اجتماعی صورت میگیرد.
مدیر برنامهریزی توسعه و پایش عملکرد بیمهکوثر با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران، بیشتر، واسطههای آنلاین موسوم به وبسایتهای مقایسه قیمت(pcw) فعالیت خود را شروع کردهاند، درخصوص چالشهای رشد و گسترش فعالیتهای بیمهای در فضای مجازی اظهارکرد: هزینههای راهاندازی و تاثیر آن بر میزان درامد فعالان این حوزه، نبود زیرساختهای فناوری اطلاعات در بیمه، نبود شفافیت کافی در ارایه خدمات اینترنتی، وجود قوانین و مقررات پیچیده و همچنین احتمال فعالیت افراد غیرمتخصص و فاقد مجوز ازجمله موانعی است که موجب توسعهنیافتگی صنعت بیمه در این حوزه و باعث شده است ورود استارتاپها به بخشهای مختلف صنعت بیمه به کندی صورت گیرد.
ابوالفضل آقادادی صنعت بیمه را یکی از حوزههای جذاب اقتصادی برشمرد و تصریحکرد: اکنون بیش از 30هزار نمایندگی جنرال و حدود هشتهزار نمایندگی عمر در کشور در حال ارایه خدمات بیمهای به آحاد جامعه هستند.
مدیر برنامهریزی توسعه و پایش عملکرد بیمهکوثر با اشاره به اینکه اینشورتک نسبتبه سایر حوزههای استارتاپ کشور بخش بکر و جدیدی محسوب میشود و شرکتهای بیمه معتقدند در سالهای آینده فناوریهای جدید، کسبوکار آنها را در معرض ریسک قرار میدهد و ضرورت تغییر را احساس میکنند، افزود: لازم است در بخشهای مختلف برای تحلیل، سیاستگذاری، تصمیمگیری و کاهش قیمت تمام شده و زمان ارایه خدمات و نیز بهبود فرایندها بهمنظور رضایت مشتریان با بهکارگیری تکنولوژیهای نواورانه گامهای مناسبی برداشته شود.
وی از آمادگی مسئولان شرکت بیمهکوثر برای برقراری تعامل با فعالان حوزه اینشورتک خبرداد و گفت: یکی از اهداف اساسی این رویداد تعریف محصولات و روشهای جدید ارایه خدمات و بهبود محصولات و فرایندهای فعلی است.
ابوالفضل آقادادی با اشاره به اینکه فعالیت شرکتکنندگان در این رویداد میتواند در بخشهای مختلف فرایندها، گروه مشتریان، نوع تعاملها و موقعیتهای بازار باشد، افزود: امیداست با ارایه ایدههای جدید ازسوی شرکتکنندگان و سرمایهگذاریهای شرکت بتوانیم در راستای گسترش صنعت بیمه و اجرای سیاستهای کلان شرکت و توسعه فناوریهای نوین بیمهای گامی هرچند کوچک برداریم.
وی از برگزاری این رویداد در نواوردگاه بیمه از هفتم الی دهم آذرماه سالجاری خبرداد و گفت: علاقهمندان به شرکت در این رویداد میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام رایگان بهنشانی NOAVARDGAH.IR مراجعه کنند.
مدیر سرمایهگذاری شرکت بیمهکوثر نیز در این گردهمایی از تبدیل ایده به سرمایه خبرداد و گفت: مسئولان بیمهکوثر از ایدههای جدید در حوزه بیمه با هدف افزایش کیفی خدمات، رضایت مشتریان، توسعه صنعت بیمه در میان آحاد جامعه و در نهایت سوداوری صنعت بیمه استقبال و حمایت خواهند کرد.
نوید خاندوزی با بیان اینکه ایدهها باید مطابق با قوانین و مقررات موجود در صنعت بیمه باشد، خاطرنشانکرد: قابلیت اجرایی و بازدهی مستقیم و غیرمستقیم ایدهها نیز از دیگر شرایط پذیرش افکار خلاقانه شرکتکنندگان در این رویداد است.
وی افزود: افزایش فروش و سود عملیاتی و نیز کاهش پرداخت خسارت ازجمله مواردی است که باید در ارایه طرحها مدنظر قرار گیرد.