پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279844 تاریخ : 1396/02/31-16:06:06
,2,
آمار دریافتی از مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن نشان می دهد

آمار دریافتی از مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن نشان می دهد

رشد تماس های تلفنی نشانه رشد و کارایی تسهیلات مسکن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، آمار دریافتی از مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن نشان می دهد: از ابتدای سال تاکنون حجم تماس های هفتگی به صورت مداوم رو به رشد بوده است. در این میان هفته سوم اردیبهشت ماه با 4 هزار و 27 تماس تلفنی نه تنها از ابتدای سال تاکنون بالاترین میزان پرسش مردم از سبد تسهیلاتی بانک عامل بخش مسکن است بلکه در مقایسه با هفته های گذشته از سال 96 نیز بیشترین آمار تماس تلفنی را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش کارشناسان بازار مسکن حجم رو به رشد میزان تماس های تلفنی در طول هفته های ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال گذشته از یک سو نشان دهنده ی از تعطیلی خارج شدن بازار مسکن است و از سوی دیگر بیانگر واکنش سمت تقاضا به مصوبه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از سوی شورای پول و اعتبار در هفته دوم اردیبهشت ماه است.

بررسی روند تماس های تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن از ابتدای فروردین ماه تا هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته حاکی از آن است: طی هفته اول فروردین ماه تا پایان هفته چهارم اردیبهشت ماه سال جاری مجموعا 21 هزار و 762 تماس تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن گرفته شد .در هفته اول فروردین ماه تا پایان هفته چهارم اردیبهشت ماه سال گذشته مجموعا معادل 18 هزار و 762 تماس تلفنی با این مرکز گرفته شده است.

نکته جالب توجه آنکه از میان هفته های گذشته سال جاری، هفته سوم اردیبهشت ماه یعنی دقیقا یک هفته پس از مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن، میزان افزایش تماس های تلفنی با این مرکز به اوج رسید. طوری که در این هفته میزان تماس های تلفنی به 4 هزار و 27 مورد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل 78 درصد رشد را تجربه کرده است

همچنین در بازه زمانی هفته سوم فروردین ماه یعنی آغاز به کار رسمی بازار تا پایان هفته چهارم اردیبهشت ماه سال جاری مجموعا 18 هزار و 953 تماس تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک عامل بخش مسکن گرفته شد که نسبت به دوره زمانی مشابه سال 95 معادل 31 درصد افزایش را نشان می دهد. آمار ارائه شده از سوی مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن حاکی از آن است که در این بازه زمانی در سال گذشته مجموع تماس های تلفنی با این مرکز به عدد  14 هزار و 491 رسیده است.

مجموعه آمار رشد بالای 78 درصد تماس های تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان بیان کننده یک اتفاق جدید در بازار معاملاتی مسکن است. به این معنا که در حال حاضر در هفته های ابتدایی سال جاری تقاضای مصرفی برای خرید مسکن افزایش پیدا کرده است و از آنجا که عمده این تقاضا وابستگی بالایی به سبد تسهیلاتی بانک مسکن دارد حجم بالای تماس های تلفنی با این مرکز نشان می دهد بانک مسکن به عنوان موتور محرک بازار مسکن نقش مهمی را در ساماندهی سبد تسهیلاتی و متقاضیان این بخش ایفا کرده است. از این رو بسیاری از متقاضیان خرید و ساخت مسکن( هر دو بخش عرضه و تقاضا) عمدتا برای پرس و جو در مورد جزئیات تسهیلات، نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن و همچنین شرایط بازپرداخت تسهیلات با مرکز ارتباط با مشتریان تماس می گیرند که خود منجر به افزایش چشمگیر تماس ها طی هفته های اخیر شده است.

از دیدگاه کارشناسان بازار مسکن رشد تماس های تلفنی از سوی متقاضیان با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن نشانه رشد کارایی و کارآمدی تسهیلاتی مسکن در سال جاری نسبت به سال 95 است.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 195
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران