پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349917 تاریخ : 1397/03/08-15:59:27
,15,
رشد 39 درصدی خدمات الکترونیکی دولت در ارزیابی پایان سال 96

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

رشد 39 درصدی خدمات الکترونیکی دولت در ارزیابی پایان سال 96

متوسط رشد الکترونیکی شدن دولت در ارزیابی پایان سال گذشته حدود 39 درصد بود که با اجرای 23 پروژه اولویت دار در سال جاری این رشد به حدود 80 درصد می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ رضا باقری اصل عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری اعلام نتایج ارزیابی نوبت سوم خدمات الکترونیکی سازمان های دولتی، گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به طور مستمر و هر 3 ماه کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی که شناسه آنها به تایید سازمان اداری استخدامی رسیده است را ارزیابی می کند که این ارزیابی‌ها با اهداف مختلفی که در نهایت منجر به بهبود عملکرد دستگاه‌ها در حوزه الکترونیک می شود صورت می گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون سه مرحله از این ارزیابی به اتمام رسیده که مرحله سوم در شاخص‌های حضور در وب، تعاملی، تراکنشی، یکپارچگی و مشارکتی مورد بررسی قرار گرفته است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در شاخص مشارکتی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی است 16 درصد رشد کرده‌اند و وضعیت آنها نسبت به قبل 4 برابر بهتر شده است که این نشان دهنده تغییر رویکرد دستگاه‌ها  برای حضور در شبکه‌های اجتماعی  است.
باقری اصل ادامه داد: ارزیابی نخست در سال 95 در بین 62 دستگاه انجام شد که 19.3 درصد در حوزه الکترونیکی کردن خدمات رشد داشتند که این رشد در ارزیابی دوم در شهریور 96 در 83دستگاه  28درصد و در اواخر سال 96 و در سومین ارزیابی 93 دستگاه بررسی شدند که 38.95 درصد رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در 9 اردیبهشت 97 تعداد 23 پروژه اولویت دار در حوزه دولت الکترونیک ابلاغ شده که دوره‌ 3 ساله‌ای برای انجام این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است و با انجام آنها حدود 75 تا 80 درصد خدمات دولت به طور کامل الکترونیکی می شود.
این مسوول در ادامه با اشاره به میانگین امتیاز در مرحله سوم دستگاه های برتر در حوزه الکترونیکی شدن، توضیح داد: بر اساس نتایج بررسی ها به ترتیب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با حدود 97درصد، وزارت اقتصاد و دارایی 79درصد، گمرک جمهوری اسلامی 78درصد، سازمان ملی استاندارد 72درصد، شرکت بازرگانی دولتی ایران 69درصد، سازمان امور مالیات68درصد، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور67درصد، جز دستگاه های برتر در حوزه الکترونیکی شدن دولت محسوب می شوند.
باقری اصل افزود: شرکت تولید نیروی برق حرارتی 9درصد و انستیتو پاستور ایران با 3درصد در رده های آخر جدول ارزیابی دولت الکترونیک قرار گرفتند. 
 وی خاطرنشان کرد: ارزیابی چهارم در تیر و مرداد سال جاری صورت می گیرد که نتایج آن در هفته دولت اعلام می شود البته پیش از آغاز ارزیابی ها شاخص ها به دستگاه ها اعلام می شود.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه بیمه ها دامنه گسترده ای از الکترونیکی شدن را تشکیل می دهند بنابراین در تلاش هستیم تا با همکاری بیمه ها دفترچه های بیمه را حذف کنیم و  افراد با کدملی خدمات بیمه ای را دریافت کنند.
وی ادامه داد: در راستای حذف استعلام کاغذی با سازمان ثبت اسناد و املاک و مالیات در حال رایزنی هستیم تا کارهای اداری سریعتر انجام شود.
باقری اصل با بیان اینکه اولویت 2 سال آینده سازمان فناوری اطلاعات ایران یکپارچگی سیستم‌هاست، گفت: هدف این است که مردم برای دریافت یک خدمت به چند جا مراجعه نکنند و همه خدمات خود را از یک مرکز مرتبط دریافت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی دستگاه ها فقط در مرحله  حضور در وب مورد ارزیابی قرار گرفتند و ما نتوانستیم به سامانه این دستگاه ها وارد شویم، تصریح کرد: دستگاه هایی مانند:  آموزش و پرورش، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان سنجش در این ارزیابی همکاری نداشتند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به بانکداری الکترونیکی، خاطرنشان کرد: ما در حوزه بانکداری الکترونیکی پیشرو هستیم به طوری که در تلاش هستیم تا دو سرویس استعلام چک و استعلام تسهیلات در دولت همراه ارایه شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران