به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، گزارش های استخراجی در خصوص عملکرد سامانه همبانک صادرات ایران نشان دهنده رشد تعداد تراکنش های این سامانه در دی ماه نسبت به آذرماه سالجاری به میزان 26 درصد و همچنین رشد 35 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال قبل می باشد.
این گزارش می افزاید، این بانک به منظور تسهیل بیشتر در خدمات بانکداری نوین امکان دریافت رمز یکبار مصرف جهت ورود به سامانه اینترنت بانک سپهر وتولید امضاء دیجیتال (OTP) را فراهم کرد که با استفاده از این خدمت هموطنان می توانند با شماره گیری #719*و انتخاب گزینه OTP(کلید9)، رمز یکبار مصرف یا امضای دیجیتال رمز جهت ورود به سامانه اینترنت بانک سپهر را دریافت نمایند.
همچنین این بانک به منظور تحقق مسئولیت های اجتماعی خود خدمت جدید واریز وجوه به حساب سازمان بهزیستی، حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و ستاد بازسازی عتبات عالیات از طریق سامانه همبانک(کد #719* ) را راه اندازی نمود. بر این اساس هموطنان گرامی می توانند با شماره گیری کد #719* از خدمات متنوع سامانه همبانک بهره مند و در انجام امر خیریه نیز مشارکت کنند.
براساس این گزارش مشتریان این بانک که دارای سیم کارت های اپراتورهای مختلف می باشند در همه نقاط کشور می توانند با شماره گیری #719* از خدمات ussd این بانک شامل: مانده کارت، سه گردش آخر کارت، خرید شارژ سیم کارت اعتباری، پرداخت قبوض و مدیریت کارتها آسان تر و سریع تر از سایر درگاهها بهره مند گردند. به نحوی که استفاده از این سامانه علاوه بر سرعت و دقت بالاتر از رفت و آمدهای غیر ضروری در وقت صرفه جویی می کند.
شایان ذکر است سامانه همبانک صادرات ایران به دلیل قابلیت و تنوع در خدمات با استقبال ویژه متقاضیان مواجه شده به گونه ای که مشترکان این سامانه هر ماه حدود7 میلیون تراکنش بانکی را از طریق آن به انجام می رسانند