به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، در این مراسم که اعضای هیأت مدیره بانک، مدیران شرکت فناوری اطلاعات ناواکو و جمعی از دارندگان پایانههای فروشگاهی بانک مسکن نیز حضور داشتند، رحیمی انارکی از پذیرندگان پوزهای فروشگاهی بهعنوان عامل مهم و اساسی در توسعه بانکداری الکترونیک نام برد و عنوان کرد: در زندگی امروز استفاده نکردن از درگاههای پرداخت، تقریباً غیرممکن است.
مدیرعامل بانک تصریح کرد: ارزش تراکنشهایی که در تیرماه از طریق ابزارهای پرداخت صورت گرفته معادل 5/12 درصد کل نقدینگی کشور است؛ نقدینگی که باعث بروز مشکلاتی از قبیل ایجاد تورم و دیگر مشکلات اقتصادی شده که امروزه با آن مواجه هستیم.
رحیمی انارکی ادامه داد: بیش از 95 درصد عملیات بانکی در تیرماه فقط از طریق ابزارهای الکترونیک صورت گرفته است که این امر از مراجعه حضوری افراد به شعب جلوگیری کرده و نشاندهنده نقش مثبت و کارآمد ابزارهای الکترونیکی است.
وی ارزش تراکنشها را در تیرماه معادل 133 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) عنوان کرد و افزود: یک میلیارد و 771 تراکنش به ارزش 233 هزار میلیارد تومان در تیرماه صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 46 درصدی را نشان میدهد.
مدیرعامل بانک در معرفی شرکت ناواکو، عملکرد این شرکت را در حوزههای پرداخت الکترونیک مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرکت ناواکو با 600 پرسنل و حضور فعال در 34 مرکز استان و همچنین 80 هزار پوز فعال در حال فعالیت است و توانسته دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته باشد.
وی با معرفی بانک مسکن بهعنوان منضبطترین بانک در شبکه بانکی کشور افزود: بانک مسکن با ارایه تسهیلات در حوزه مسکن به بیش از 8 میلیون خانوار از 24 میلیون خانوار چیزی حدود یکسوم از مسکن خانوارها را تأمین مالی کند. همچنین این بانک با تسهیلاتی که در بازار مسکن وارد کرده توانسته سهم بهسزایی در رشد و رونق اقتصادی
داشته باشد.
در ادامه این جشنواره قادری معاون فنی شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به جشنوارههای برگزارشده در این خصوص اشاره کرد و افزود: از سال 94 که این شرکت در حوزه پرداخت الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرده است در راستای افزایش رضایت مشتریان و همچنین قدردانی از آنها سه دوره جشنواره قرعهکشی برگزار کرده است.
وی گفت: نحوه اعطای جوایز، تعداد و کیفیت آن در طول این سه دوره برگزاری، مورد توجه مدیران شرکت بوده است تا با برگزاری بهتر این جشنوارهها، رضایت هر چه بیشتر مشتریان و پذیرندگان فراهم شود.