پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492798 تاریخ : 1398/08/08-17:18:57
,10025,
راز رضایت مردم و سهامداران از بیمه آسیا

کارنامه هفت ماهه بادین از نگاه دنیای بانک و بیمه

راز رضایت مردم و سهامداران از بیمه آسیا

میزان حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 40 درصد افزایش به 34 هزار و 598 میلیارد و 681 میلیون ریال رسیده در حالی که میزان رشد خسارت پرداخت شده توسط این شرکت به مدیرعاملی مسعود بادین در هفت ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد بوده است. افزون بر اینکه نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بیمه آسیا از 52 درصد در مهر پارسال به 49 درصد در مهر امسال کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مجموع حق بیمه تولید شده توسط شرکت بیمه آسیا در هفت ماه نخست پارسال 24 هزار و 701 میلیارد و 458 میلیون ریال بوده که این میزان در هفت ماه نخست امسال با رشدی 40 درصدی به 34 هزار و 598 میلیارد و 681 میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداخت شده بیمه آسیا از رقم 12 هزار و 948 میلیارد و 892 میلیون ریال در پایان مهر پارسال با 31 درصد رشد به 17 هزار و 11 میلیارد و 219 میلیون ریال در پایان مهر امسال افزایش یافته است.

نکات کلیدی بر عملکرد بیمه آسیا

مجموع حق بیمه تولید شده توسط شرکت بیمه آسیا در هفت ماه نخست پارسال 24 هزار و 701 میلیارد و 458 میلیون ریال بوده که این میزان در هفت ماه نخست امسال با رشدی 40 درصدی به 34 هزار و 598 میلیارد و 681 میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداخت شده بیمه آسیا از رقم 12 هزار و 948 میلیارد و 892 میلیون ریال در پایان مهر پارسال با 31 درصد رشد به 17 هزار و 11 میلیارد و 219 میلیون ریال در پایان مهر امسال افزایش یافته است.

نکات کلیدی بر عملکرد بیمه آسیا

  • از مجموع کل حق بیمه تولیدی این شرکت در مهرماه 1398، بالغ بر 35 درصد در رشته بیمه درمان، 37 درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 9 درصد در رشته بیمه بدنه، 6 درصد در رشته بیمه زندگی و 13 درصد در سایر رشته‌های بیمه‌ها بوده است.
  • از مجموع کل خسارت پرداختی توسط شرکت در مهرماه 1398، سهم بیمه درمان 25 درصد، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 51 درصد، سهم بیمه بدنه خودرو، 12 درصد، سهم بیمه‌های زندگی، 5 درصد و سهم سایر رشته‌ها هم 7 درصد برآورد شده است.
  • از مجموع کل حق بیمه تولیدی این شرکت در هفت ماهه نخست سال 1398، بالغ بر 25 درصد در رشته بیمه درمان، 40 درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 12 درصد در رشته بیمه بدنه، 8 درصد در رشته بیمه زندگی و 15 درصد در سایر رشته‌های بیمه‌ها بوده است.
  • از مجموع کل خسارت پرداختی توسط شرکت در هفت ماهه نخست سال 1398، سهم بیمه درمان 26 درصد، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 46 درصد، سهم بیمه بدنه خودرو، 13 درصد، سهم بیمه‌های زندگی، 7 درصد و سهم سایر رشته‌ها هم 8 درصد برآورد شده است.
  • نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در پایان مهر امسال 49 درصد برآورد می‌شود.

 

 

 

 

 

تغییر در سبد بیمه‌گری شرکت بیمه آسیا و افزایش سهم سایر رشته‌های بیمه نسبت به رشته‌هایی چون شخص ثالث و درمان تکمیلی، نشان می‌دهد که مدیران این شرکت در صدد افزایش رضایت سهامداران به روند رو به سودآوری شرکت هستند و افزون بر این به نظر می‌رسد سهم بیمه آسیا از بازار بیمه هم در حال رشد است. رویکرد مدیران این شرکت در بهبود نقدینگی شرکت و تسریع در پرداخت خسارت‌ها هم رضایت بیمه‌گذاران را به همراه داشته که می‌تواند بر وفاداری آنها بیافزاید. پیش‌بینی می‌شود که شرکت بیمه آسیا روند رو به رشد سهم خود از بازار بیمه را با اصلاح سبد پرتفوی بیمه‌گری ادامه دهد و با اعمال برنامه‌هایی جهت ارتقای شاخص مدیریت ریسک در رشته‌های دیگر، نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در پایان سال در محدوده کمتر از 50 درصد نوسان داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران