به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، کیان معتمدی مدیرعامل شرکت نوژن راد که عهده دار سرپرستى کمیته برگزارکننده این رویداد می باشد به همراه خانم میشل مریک نماینده و مدیر روابط رویدادهای بین المللی و آقای شان قائم مقام شرکت MIE گروپ حضور داشتند به تشریح برگزاری این نمایشگاه پرداخته اند که در این راستا با اهداف چشم انداز تقویت روابط تهران - پکن با بازگشت هفته تجاری چین آقای معتمدی بیان کرد.
تهران برای دومین سال پیاپی میزبان نمایشگاه تجاری چین با عنوان "هفته تجاری چین" است که این رویداد از 28 تا 31 شهریور در مجموعه بزرگ شهر آفتاب تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه بیش از 200 شرکت و سرمایه گذار تراز اول چینی محصولات و دست آوردهای خود را در حوزه های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسائل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی، پلاستیک، و بهداشت و درمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد. با وجود گذشت تنها دو سال از تاریخ افتتاح، مجموعه شهر آفتاب تهران میزبان رویدادهای بین المللی زیادی از جمله نمایشگاه کتاب، iFarm ،AMB Iran، و ششمین نمایشگاه لوله و اتصالات و ماشینآلات و تجهیزات وابسته بوده است. افتتاح ایستگاه متر و شهر آفتاب، که بزرگترین ایستگاه قطار شهری در خاور میانه است، دسترسی به این مجموعه بزرگ را آسان تر کرده است.
شرکت نوژن راد مسئولیت سرپرستى کمیته برگزارکننده این رویداد، که اتاق بازرگانی خارجی چین عضوی از آن است، رابر عهده دارد.
کیان معتمدی؛ مدیر عامل شرکت نوژن راد گفت: "ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاور میانه شناخته شده و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در پایتخت این کشور، تهران، تاسیس کرده اند. چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است و هم اکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام می پذیرد. لذا بدیهی است که ما در شرکت نوژن راد از تولید کنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری، و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند." این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی فراهم می کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار داشته و در خصوص توسعه روابط تجاری و بازرگانی و همین طور آشنایی با جامعه تجاری منطقه در حوزه های مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند. برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم در ایران مؤید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بینا صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می سازد. اداره گمرک چین اخیراً اعلام کرده است که در نیمه نخست سال 7 - 2 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین 31 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. در طی سفر رئیس جمهور چین آقای ژیژین پینگ به ایران در سال گذشته، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا ه ه 6 میلیارد دلار افزایش دهند. معتمدی در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز خرسندی کرد و افزود: از این که مجموعه تحت نظر ایشان بستری را فراهم کردهکه در آن شرکت های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم تر گام بردارند. در طی نمایشگاه هفته تجاری چین، کارآفرینان ایرانی این فرمست را خواهند داشت تا با شرکت در سمینارهای جانبی با این ببینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست یابند. همچنین در طی تمامی روزهای نمایشگاه برنامه ای مجزا برای صنعتگران ایرانی و چینی تدارک دیده شده تا در فضایی اختصاصی بتوانند در جلسات B2B شرکت کرده و به دور از هیاهوی موجود در فضای اصلی نمایشگاه بتوانند با شرکای احتمالی خود دیدار و گفتگو داشته باشند.
«شان خیو» قائممقام شرکت «ام آی ای» طرف چینی برگزارکننده این نمایشگاه با اشاره به سفر رئیسجمهور چین در سال 2016 به ایران و ابراز علاقه برای احیای جاده ابریشم و روابط تجاری این دو کشور گفت: این نمایشگاه با حضور 200 شرکت و سرمایهگذار تراز اول چینی با ارائه محصولات و دستاوردهای خود در حوزههای متنوعی از صنعت و مواد و ماشینآلات ساخت و تولید پیشرفته، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، قطعات خودرو پلاستیک و بهداشت ودرمان برگزار خواهد شد.
وی افزود: ایران بهمنزله یکی از قطبهای مهم تجاری خاورمیانه برای ارائه تولیدات درجهیک و باکیفیت چینی انتخابشده است. از آنجاییکه همیشه تجار واردکننده اجناس بیکیفیت چینی به این ایران وارد میکردند این ذهنیت میان مردم منطقه جا افتاده بود که کالای چینی بیکیفیت است و ما در این نمایشگاه نشان خواهیم داد که چین به عنوان تولید کننده کالاهای درجه یک و قدرتمند منطقه مطرح است.
«خیو» با تأکید بر این مطلب که روابط تجاری ایران و چین سابقه دوهزارساله دارد افزود: در سال گذشته تجربه خوبی از برگزاری نمایشگاه در ایران داشتیم و این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای شرکتهای چینی و همچنین ایرانی است تا با معرفی تولیدات خود به توسعه دوطرفه روابط دو کشور بینجامد.
وی بیان کرد: اداره گمرک چین در نیمه نخست سال 2017 میلادی از رشد 31 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داده است. در سفر رئیسجمهور چین به ایران در سال گذشته افزایش حجم مبادلات تا 600 میلیارد دلار هدفگذاری شد.
«خیو» با اشاره به نقش راهها در توسعه روابط تجاری افزود: در حال حاضر راههای دریایی برای مبادلات موردتوجه است چراکه این گزینه علاوه بر ارزان بودن نسبت به دیگر راهها مسائل ترانزیتی جادهای را ندارد و تجار راغب هستند از این مسیر کالاهای خود را منتقل کنند.
وی هدف از برگزاری دومین هفته تجارت چین در ایران را در ایران علاوه برمعرفی توانمندیهای تولیدی شرکتهای چینیt آشنایی با تولیدات ایرانی اعلام کرد و گفت: هماکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام میپذیرد و ما علاقه بسیاری به توسعه روابط دوطرفه با ایران داریم. مانند اینکه از ایران سنگآهن و مواد غذایی به چین صادر میشود.
این نمایشگاه با حضور 200 شرکت و سرمایهگذار تراز اول چینی با ارائه محصولات و دستاوردهای خود در حوزههای متنوعی از صنعت و مواد و ماشینآلات هایتک، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، قطعات خودرو پلاستیک و بهداشت ودرمان برگزار خواهد شد.
برای شرکت رایگان در این نمایشگاه در اینجا می توانید ثبت نام کنید: www.iranchinafair.com