پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264171 تاریخ : 1395/10/21-19:49:17
,17,
دولت و مجلس مانع سهم‌خواهی برخی ارگان‌ها از درآمد شرکت فرودگاه‌‌ها شوند

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد:

دولت و مجلس مانع سهم‌خواهی برخی ارگان‌ها از درآمد شرکت فرودگاه‌‌ها شوند

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد معتقد است: دولت و مجلس شورای اسلامی می توانند مانع سهم خواهی برخی ارگان ها از درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شوند، زیرا تخصیص درآمد این شرکت مخاطره تعطیلی فرودگاه ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی رستمی تصریح کرد: تخصیص بخشی از درآمد شرکت فرودگاه‌ها به برخی ارگان‌ها می تواند پیامد تعطیلی فرودگاه‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مشکل تامین اعتبار برخی ارگان‌ها باید بدون خدشه وارد ساختن به سایر بخش‌‌ها، به شکل بنیادی و اساسی بررسی و حل شود.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: امروزه و در این فضای رقابتی، کشورهای دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی می‌کنند? این در حالی است که تخصیص بخشی از درآمد شرکت فرودگاه‌ها به برخی ارگان‌ها راه حل درستی نیست.
رستمی اضافه کرد: اکنون در مقطعی از زمان قرار داریم که دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی می‌کند؛ به طور نمونه فرودگاه ‌های ترکیه، دبی، قطر و آذربایجان در منطقه به دنبال سهم‌خواهی خود از شرکت‌های هواپیمایی هستند.
وی افزود: برای کسب این فرصت باید صنعت گردشگری ایجاد شود و توسعه این صنعت نیز به رونق حمل و نقل هوایی نیاز دارد؛ در حقیقت اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصاد در کشور هستیم، باید به صنعت گردشگری بپردازیم؛ این موضوع در ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌شود.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تاکید بر اینکه باید سهم صنعت فرودگاهی کشور از منطقه گرفته شود؛ گفت: افزایش ایمنی پرواز، مهم‌ترین موضوعی است که همواره در صنعت فرودگاهی دنیا مورد توجه قرار دارد.
وی یادآور شد: اکنون باند قدیمی، تجهیزات مستهلک و کهنه فرودگاه‌ها به نوسازی و تجهیز نیاز دارد که برای آن باید هزینه صرف شود.
به اعتقاد رستمی، چنانچه هزینه لازم در این بخش صورت نگیرد، وضعیت بدتر می‌شود؛ بنابراین دولت و مجلس نه تنها باید مانع سهم‌خواهی برخی ارگان‌ها از درآمد شرکت فرودگاه‌‌ها شوند، بلکه باید این بخش از صنعت حمل و نقل را تقویت کنند.
وی اضافه کرد: دولت به عنوان متولی می‌تواند اعتبار مورد نیاز این ارگان‌ها را از سایر صنایع تامین کند و سهم‌خواهی ارگان‌ها از درآمد شرکت فرودگاه‌ها، برای فرودگاهی مانند مهرآباد که امکان توسعه ندارد? موجب کاهش ظرفیت آن می‌شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این رحمت الله مه آبادی معاون وزیر راه وشهر سازی اعلام کرده بود که سالیانه حدود 45 میلیون مسافر هوایی شامل حدود 11 میلیون مسافر بین‌المللی و 34 میلیون مسافر داخلی در فرودگاه‌های این شرکت اعزام و پذیرش می شوند.
همچنین بیش از 340 هزار پرواز که دربرگیرنده بیش از 270 هزار پرواز داخلی و بیش از 70 هزار پرواز بین‌المللی است در فرودگاه‌های این شرکت انجام می شود؛ ضمن آنکه سالیانه بیش از 400 هزار پرواز عبوری با دریافت خدمات استاندارد کنترل ترافیک هوایی، از فضای کشور عبور می‌کنند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعتقاد دارد: فرسودگی زیرساخت‌های فرودگاهی از مهمترین مشکلات این صنعت است که به دلیل محدودیت منابع مالی همچنان تداوم دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران