پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516858 تاریخ : 1399/05/07-17:03:07
,10027,

"دوربرگردون" و صنعت تشنه رسانه

بسیاری از نخستین های صنعت بیمه در چند سال گذشته شکل گرفت و از تصور رویا به تصویر واقعی پیوست.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، شاید در دهه های گذشته تصور طرح مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی مقاطع گوناگون یک آرزوی محال بود اما در حال حاضر دانش آموزی نیست که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را بدون مرور دروس بیمه ای بگذراند.
این رویکرد نهادناظر و خانواده صنعت بیمه شاید به دلیل اهمیتی است که "نگاه فرهنگی" بر تمامیت صنعت و تولید سایه انداخته و کمتر فعالیت تجاری و عملکرد اجتماعی است که بدون توجه به مولفه های فرهنگی به نتیجه مطلوب برسد.
برنامه "دوربرگردون" که این روزها از شبکه سه سیما پخش می شود نخستین و شاید کمترین سهمی است که صنعت بیمه از آنتن فراگیرترین رسانه کشور به خود اختصاص داده است. در نگاه اول هیچ تهدیدی در کار نیست و این برنامه قرار است کار ترویجی و آموزشی بیمه ای را به خصوص در حوزه کاهش تلفات جاده ای و اصلاح فرهنگ رانندگی دنبال کند اما در این مجال اندک ناگزیر به بیان این واقعیتم که هر گونه بی تفاوتی صنعت بیمه در برابر این برنامه تلویزیونی می تواند یک فرصت سوزی جدی باشد.
حضور موثر صنعت بیمه در بخش های مختلف این برنامه و ارائه نظرات راهگشا، پیشنهادهای کاربردی و ایده های نوین از مهمترین ابزارهای برنامه سازی است و باید به گونه ای رفتار شود که این فرصت تاریخی نه تنها به سادگی از کف نرود بلکه با حرکت به سمت تکامل ادامه یابد.
ناگفته پیداست که صنعت بیمه یک صنعت کاملا تخصصی است که پیچیدگی های بسیاری دارد و ابزار رسانه می تواند با ساده سازی این مفاهیم دشوار به ترویج و تبیین محصولات و بسته های بیمه ای بپردازد و عمق فاجعه را در مباحث مرتبط با خسارات و تلفات و آسیب های اقتصادی و اجتماعی آن به شکل محسوسی کاهش دهد.
صنعت بیمه باید این حقیقت را بپذیرد که سهمش از رسانه های اقتصادی به اندازه بنگاه های دیگر اقتصادی نبوده و نیست و به خصوص در رسانه ملی از شرایط غریبانه و مظلومانه ای رنج می برد و حالا این برنامه می تواند به این تشنگی تاریخی پایان دهد.
حضور تمام قد تمامی دلسوزان صنعت بیمه، پیشکسوتان، صاحبنظران و تصمیم سازان این صنعت در کنار هم می تواند کشتی برنامه های فرهنگی همانند "دروبرگردون" را به ساحلی هدایت کند که در آن سه گنج امنیت، آرامش و اطمینان به مردم یک سرزمین لبخند می زنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران