به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، امیر حسین کریمی با اشاره به مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص استقرار نظام ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سازمانها، گفت: "شرکت ملی پست در این راستا اقدام به ساماندهی مجدد بازرسی سابق و دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات کرد و این دفتر را بنا نهاد تا بتواند یک نظام نامه ای را اجرایی و شکایات، پیگیری ها و نارضایتی هایی که مشتریان از خدمات پست دارند را بررسی و پی گیری نماید."
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست بیان کرد: "پاسخگویی که ما در مجموعه داریم بر اساس سوال ها، شکایات، انتقادات و نارضایتی هایی است که هموطنان از ما دارند و اگر پاسخگویی به سوالات کاربران مطلوب مشتری ها نباشد، می توانند به دفاتر ما نیز مراجعه کنند."
کریمی با بیان اینکه از طریق فضای مجازی و مرکز تماس 193 نیز مشتریان می توانند سوالات خود را با ما مطرح کنند گفت: "بر اساس نوع پیگیری که وجود دارد، این شکایات به سامانه eop منتقل و همکاران پاسخ مناسب را به هموطنان ارائه می دهند."
وی افزود: "راه ارتباطی دیگر ما نیز سامانه 195 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که بر عملکرد اپراتور های پستی نظارت دارد و مشتریانی که سوال، نارضایتی، شکایات و پیگیری دارند می توانند از طریق این سامانه 195 اقدام کنند."
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست با بیان اینکه باتوجه به افزایش حجم مرسوله ها جنس بیشتر تماس ها از نوع پیگیری مرسولات است افزود: "ما در سال 99 نزدیک به 627 هزار پیگیری از سوی مردم داشتیم."
کریمی ادامه داد: "اگر سوال، تاخیر در ارسال و یا هر مشکلی وجود داشته باشد هموطنان با ما تماس می گیرند و با مراجعه به سامانه می توانند پاسخ خود را دریافت کنند."
وی در پایان عنوان کرد: "اکنون در حال بررسی و اتخاذ تدابیری هستیم تا ضمن افزایش درگاه ها و یکپارچگی آن ها بتوانیم به صورت سیستمی، میانگین پاسخگویی را کاهش و کیفیت و رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم."