پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508182 تاریخ : 1398/11/30-14:08:44
,2,
درخواست مجازی تسهیلات، میسر می‌شود

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن:

درخواست مجازی تسهیلات، میسر می‌شود

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تشریح گام‌های پیش‌روی این بانک در راستای تحول دیجیتال، گفت: در صدد هستیم امکان درخواست انواع تسهیلات مسکن را به شکل مجازی فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، ساسان شیردل با اشاره به اینکه بانک مسکن همسو با تحولات جهانی در حال برنامه‌ریزی و حرکت به سمت تحقق هدف «ارائه هر نوع خدمت با هر ابزار دلخواه مشتری در هر نقطه» است و برای این منظور طرح «تحول دیجیتال» کلید خورده است.

به گفته وی، یکی از رویکردهای تازه وزارت اقتصاد نیز، موضوع تحولات دیجیتال بوده و در همین راستا سند اقتصاد دیجیتال کشور نیز تدوین شده است.

شیردل با بیان اینکه برای تحقق اهداف تحول دیجیتال و تبدیل به یک بانک تمام عیار دیجیتالی، گام‌های موثری پیموده شده است، گفت: اهدافی که در قالب سیستم بانکداری متمرکز(Core Banking)تاکنون دنبال شده و زیرسیستم‌ها و ماژول‌هایی که تاکنون در بانک مسکن پیاده شده نیز، حرکت به سمت تبدیل کامل به یک بانک دیجیتال را تسریع کرده است.

وی افزود: ابعاد استقرار کامل سیستم بانکداری متمرکز پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. در این بین بخش «مشارکت» در بانک که ماژول‌های مربوط به آن در بانک مسکن مستقر شده، پیچیدگی‌هایی مضاعفی هم دارد. چراکه پیش از این نواقصی در فرآیندهای دستی که شعب دنبال می‌کردند وجود داشته که کار استقرار بانکداری متمرکز در این بخش را پیچیده می‌کند. افزون بر این مباحثی مثل مدیریت اعتبارات، تخصیص اعتبارات و نظارت بر مصرف تسهیلات باید در سیستم «Core» مدنظر قرار گیرد

شیردل ابراز امیدواری کرد با وجود تمام این پیچیدگی‌ها تا ابتدای تابستان سال آینده، تمام فرایندهای بخش تسهیلات در تمام شعب بانک مسکن در بستر بانکداری متمرکز کاملا مکانیزه شود.

وی همچنین از دنبال کردن اهدافی در زمینه ارائه بخشی از خدمات بانکی به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب خبر داد و گفت: در این زمینه دو امکان افتتاح حساب و درخواست مجازی تسهیلات را دنبال می‌کنیم. البته در حال حاضر امکان افتتاح حساب جدید از طریق اینترنت‌بانک برای کسانی که پیش‌تر حساب بانک مسکن افتتاح کرده‌اند، وجود دارد اما در سال آینده این خدمت را به همراه امکان درخواست مجازی تسهیلات مسکن، برای عموم مشتریان فراهم خواهیم کرد.

وی زمان‌بندی دقیقی برای این امر اعلام نکرد، چراکه پیاده‌سازی این سیستم بعضا به همکاری مجموعه‌ها و نهادهایی در خارج از بانک مسکن بستگی دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران