پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 176965 تاریخ : 1394/10/23-18:40:23
,2,
خدمات بانکداری الکترونیک در عرصه بین‌المللی طی دهه گذشته دستخوش تغییر شده است

عضوهیات مدیره بانک صنعت و معدن:

خدمات بانکداری الکترونیک در عرصه بین‌المللی طی دهه گذشته دستخوش تغییر شده است

پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور طیب نیا ، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، سیف ، رییس کل بانک مرکزی و مدیران ،متخصصان و کارشناسان این حوزه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، در آغاز نشست تخصصی این همایش ،عباس معماری‌نژاد عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن ، سخنرانی خود را با موضوع آینده فضای کسب و کار بانکی ایراد کرد، او گفت: خدمات بانکداری الکترونیک در عرصه بین‌المللی طی دهه گذشته به‌طور چشمگیری دستخوش تغییر و تحول شده است ، برای مثال در ایالات متحده تا پایان سال 2014 معادل 450 میلیون مشترک بانکداری تلفن همراه در عرصه نظام مالی بین‌المللی شناسایی شده‌اند.

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن اظهار داشت: اقدامات اساسی جهت بهبود صنعت بانکداری متمرکز در سه حوزه اصلی دیجیتال‌سازی فرآیندهای بانکی (مبادلات، انتقالات، تسویه و ذخیره‌سازی)، ساده‌سازی فعالیت‌ها و مکانیزم بهره‌برداری از خدمات و نیز توسعه روش‌های تحلیل و پردازش اطلاعات گسترده می‌باشد.


وی افزود : در این راستا، سازگاری میان نیازهای مشتریان و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بانکداری متمرکز در بخش‌های مختلف بانکداری تجاری، توسعه‌ای و خرده‌فروشی از دیگر الزامات راهبردی توسعه بانکداری متمرکز بوده که در نظام بانکی ایران با چالش‌‌های مختلفی مواجه می‌باشد.


معمار‌نژاد روند متقاضیان بهره مندی از خدمات بانکی متکی بر شعب، تلفن و حتی ATM را نزولی و در مقابل استفاده از خدمات برخط و بانکداری تلفن همراه را فزاینده دانست که بطور همزمان متاثر از بهبود فضای اقتصاد کلان، ارتقاء ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی و نیز رشد و تنوع تمایلات مشتریان می‌باشد.


به گفته وی در چنین شرایطی، رقبای خدمات شبکه بانکی در قالب کیف پول شرکت‌های عرضه‌کننده کالاها و خدمات، کیف پول خرد توسط شرکت‌های حمل‌ونقل، رستوران‌ها و هتل‌ها و نیز نقل و انتقال وجوه میان اشخاص در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابند.


گفتنی است ، این همایش به منظور بررسی کلان روندهای بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ، ایجاد فضای مناسب برای سیاستگذاران، بانکداران و خبرگان حوزه فناوری اطلاعات جهت تبادل نظر در مورد چشم‌انداز صنعت بانکداری، معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت ملی، بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک، بررسی قوانین و مقررات موجود و ارائه دستاوردهای ملی و بین المللی صنعت بانکداری و فناوری اطلاعات برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران