پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495731 تاریخ : 1398/10/06-13:43:22
,15,
خانه هوشمند برای مشتریان خانگی و شهر هوشمند برای مشتریانی سازمانی

خانه هوشمند برای مشتریان خانگی و شهر هوشمند برای مشتریانی سازمانی

احسان اطهری در حاشیه سومین نمایشگاه تهران هوشمند گفت: تمرکز مبین‌نت روی دو موضوع خانه هوشمند برای مشتریان خانگی و شهر هوشمند برای مشتریان سازمانی است این درحالیست که دیدگاه شرکت فقط شهر هوشمند نیست، بلکه سازمان هوشمند است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، احسان اطهری‌عنایت مدیر توسعه محصول و خدمات نوین شرکت مبین‌نت در حاشیه سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: مبین‌نت از سال 1395 تحقیقات در زمینه اینترنت اشیاء IoT را آغاز کرد و بر اساس توانمندی‌ها شرکت و نیازهای موجود در جامعه ورتیکال‌های مختلفی را تحلیل و مورد بررسی قرار داد.

وی در رابطه با فعالیت مبین‌نت در مباحث شهر هوشمند، اظهار کرد: مبین‌نت در بخش‌های پسماند، پارکینگ، روشنایی و آبیاری وارد شد و تحلیل‌های مختلفی را انجام داد تا در نهایت یک پایلوت بسیار مناسب را در این زمینه ارائه دهد.

اطهری‌عنایت افزود: باتوجه به اینکه مشتریان مبین‌نت به دو دسته مشتریان سازمانی و مشتریان نهایی که یوزرهای خانگی هستند تقسیم می‌شوند، تمرکز مبین‌نت روی دو موضوع خانه هوشمند برای مشتریان خانگی و شهر هوشمند برای مشتریان سازمانی زیاد بود.

مدیر توسعه محصول و خدمات نوین مبین‌نت با بیان اینکه دیدگاه شرکت فقط شهر هوشمند نیست، بلکه سازمان هوشمند است، اضافه کرد: سازمان‌هایی که بحث آبیاری، پارکینگ، روشنایی و پسماند برایشان اهمیت دارد می‌توانند از سرویس‌های مبین‌نت استفاده کنند.

 

 شبکه لورا

وی گفت: مبین‌نت در لایه‌های مختلف اینترنت اشیاء در بخش سنسورها، ارتباطات، شبکه، پلت‌فرم و نرم‌افزار آغاز بکار کرد و تیم فنی را وارد موضوع کرد و در تمام لایه‌ها به کمک پارتنرهای خود موضوعات مختلف را در این لایه‌ها بررسی کرد. مبین‌نت همچنین به شبکه لورا LORA ورود کرده و آمادگی دارد در تمام نقاط ایران این پوشش را ایجاد نماید و آماده ارائه خدمات بر روی این بستر به مشتریان است.

اطهری‌عنایت در ادامه افزود: در سنسورها مخصوصا در بخش آبیاری که یکی از دغدغه‌های کشور به خاطر کم آبی است، تمرکز کرده و امکان این وجود دارد که در این لایه به تمامی مشتریان خدمات ارائه دهد. پلت‌فرم بومی و مخصوص مبین‌نت را چند سال گذشته آماده و روی آن کار کردیم و امیدوارم پلت‌فرمی جامع در این زمینه ارائه دهیم.

 

کنتورهای هوشمند

وی با اشاره به دیگر خدمات مبین‌نت گفت: کنتورهای هوشمند، از ابزارهای شهر هوشمند در حوزه انرژی است که مبین‌نت نیز در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی دارد. در بخش کنتورهای هوشمند توانستیم دیتاهایی جابه‌جا کنیم، تا در کاهش انرژی از دیتاها استفاده کنیم.

 

اینترنت اشیا

اطهری‌عنایت افزود: در شهر هوشمند تمرکزمان روی بخش آبیاری و تمامی موضوعاتی که در شهر هوشمند می‌توان کار کرد مثل پسماند متمرکز کردیم و کنتورهای هوشمند را امسال در نمایشگاه شهر هوشمند به مجموعه پرزنت و اعلام کردیم. این مسیر مبین‌نت در بخش هوشمند سازی است که نیاز به تقویت دارد و اعتقاد داریم هیچ شرکت و اپراتوری به تنهایی صفر تا صد موضوع را نمی‌تواند اجرا کند، بنابراین بر اساس این سیاست شرکت‌های استارتاپی را کنار خودمان آورده و با سرمایه‌گذاری خوبی که انجام می‌دهیم بتوانیم در همه لایه‌ها موضوعات را بصورت یک راهکار کامل ارائه دهیم.

 

 

چند رسانه ای


 

آپارات

 

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران