به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد پرند، رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: در 77مین نمایشگاه بین المللی چرم و کفش مسکو (موس شوز 2018) مشارکت کنندگان از بیش از 30 کشور از جمله ایران محصولات تخصصی چرم و مصنوعات آن را به نمایش گذاشته اند.
وی با تاکید بر افزایش 39 درصدی صادرات ایران به روسیه افزود: تولیدات کفش و چرم ایران از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است و معرفی برند ملی در خصوص چرم و کفش بصورت مستمر از 2 سال پیش با برگزاری پاویون ج.ا.ایران در موش شوز آغاز شد که امید است با حمایت شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران این روند ادامه یابد.
پرند اظهار داشت: مشکل اصلی عدم معرفی و شناخت مصرف کننده روس از محصولات چرم و کفش ایران است که در روند بازاریابی و فروش این محصولات با پیگیری دفتر رایزنی بازرگانی و همکاری مساعد سازمان توسعه تجارت ایران مراحل ارزیابی، اخذ تضمین جهت ارایه مجوز به یک شرکت جهت ایجاد شو روم، بازاریابی و فروش کفش و چرم ایران در روسیه در حال انجام است.
گفتنی است، این نمایشگاه که از سال 1997 همه ساله 4 بار برگزار می شود بزرگترین نمایشگاه کفش در روسیه و اروپای شرقی است که این دوره از نمایشگاه در مساحت 24000 متر مربع و 600 غرفه از 19 تا 22 شهریور ماه در شهر مسکو برپا خواهد بود.