پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522893 تاریخ : 1399/09/08-11:01:12
,2,15,
حرکت پست بانک ایران به سوی بانکداری الکترونیکی رو به پیشرفت است

رییس سازمان فناوری اطلاعات:

حرکت پست بانک ایران به سوی بانکداری الکترونیکی رو به پیشرفت است

رییس سازمان فناوری ایران در مراسم رونمایی از خدمات جدید پست بانک ایران با بیان اینکه این بانک خود را به عنوان یکی از پیشروان استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری معرفی کرده است اظهار داشت: پست بانک ایران به سوی بانکداری الکترونیکی حرکت رو به پیشرفتی را آغاز کرده است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از طرح های پست بانک ایران با تأکید بر اینکه این فراگیری هم جنبه زیرساختی و هم خدمات محتوا دارد تصریح کرد: فراگیری در حوزه خدمات به معنای این است که خدماتی ارائه شود که گروه های مختلف با نیازمندی های خاص بتوانند از این خدمات استفاده کنند و در حوزه بانکی و مالی که گسترش و فراگیری خدمات مورد توجه بیشتری است اولین موضوع احراز هویت افراد بدون نیاز به حضور برای استفاده از خدمات مالی است.

وی افزود: دومین موضوع دسترس پذیری خدمات بانکی است که به معنای آن است که هر گروه از مشتریان با توجه به نیازمندی های خاصی که دارند بتواند از آن خدمات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مواقع تصور ما این است که میزان استفاده از یک نیازمندی خاص کم است، خاطرنشان کرد: وقتی به یک مساله توجه می کنیم که به طور متوسط گروه های خاصی نیازمند این خدمات می شوند و امروز بر همین اساس خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و دسترس پذیری در حوزه بانکی و مالی در پست بانک ایران رونمایی می شود.
ناظمی با تأکید بر اینکه رابطه بانک ها و فناوری اطلاعات یک ارتباط دوسویه است گفت: بانک ها از یک سو از فناوری اطلاعات استفاده می کنند تا خدمات مالی بهتری به شهروندان ارائه دهند و ابزارهایی مانند کیف پول الکترونیکی و احراز هویت و حتی ابزارهای مرتبط با شفافیت مالی در این دسته قرار دارند و از سوی دیگر بانک ها با حمایت از صندوق های جسورانه به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات کمک می کنند.
ناظمی با اشاره به اینکه هشت سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور 22 درصد بوده و امروز با استراتژی های وزارت ارتباطات 81 درصد مردم حداقل هفته ای یکبار از اینترنت استفاده می کنند اظهار داشت: درحال حاضر سطح پوشش در کشور 94 درصد به رسیده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از استراتژی های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری فراگیری خدمات فناوری اطلاعات در کشور بوده است افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای رشد بالا در فراگیری فناوری اطلاعات برای سومین سال پیاپی توسط ITU انتخاب شده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه پست بانک خود به عنوان یکی از پیشروان استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری معرفی کرده است اعلام کرد: این بانک به سوی بانکداری الکترونیکی حرکت رو به پیشرفت را آغاز کرده است.
ناظمی با تقدیر از کنشگران اجتماعی که مسئله دسترس پذیری را به یک موضوع عمومی تبدیل کرده اند گفت: امروز استفاده از خدمات بانکی برای نابینایان مسیر می شود و این موضوع با پیگیری نابینایانی رقم خورد که این موضوع را تبدیل به یک دستور کار سیاستی کردند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران