به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این جلسه که حیدری نماینده سازمان تنظیم مقررات، رحمانی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، چراغی مدیر کل پست استان، باقری رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت و برخی از مسئولان دفاتر پیشخوان استان مرکزی نیز حضور داشتند؛ نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرمهین در مجلس گفت: مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش پر رنگی در زندگی کنونی مردم دارد و طی سالهای اخیر خدمات ارزنده ای ارایه داده است.
حسینی ظرفیت ها و قابلیت های بالای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خدمات رسانی به مردم را یادآور شد و افزود: این قابلیت ها و توانمندی ها موجب افزایش انتظارات به حق مردم از تمامی سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه شده است.
وی تصریح کرد: ساماندهی و ارایه خدمات دولتی در گستره کشور با وجود شبکه عظیم ارتباطی امکانپذیر و باعث سهولت در ابعاد مختلف زندگی روزمره تمامی مردم در شهرها و روستاها شده است.
این نماینده مجلس به برون سپاری و واگذاری خدمات سازمان ها به پست تاکید کرد و گفت: ارایه خدمات نیابتی سازمان ها توسط پست موجب می گردد شهروندان بدون مراجعه به ادارات و سازمان ها، خدمات مورد نیاز خود را در نزدیک ترین مکان دریافت نموده که این امر نقش به سزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا، هزینه های مرتبط و همچنین افزایش بهره وری دارد.
چراغی مدیرکل پست استان مرکزی نیز در این جلسه ضمن اشاره به وظایف و مسئولیت های حاکمیتی شرکت ملی پست، افزود: استقرار دولت الکترونیک موجب کاهش پست نامه ها در مقابل افزایش خدمات الکترونیکی پستی در دنیا شده است.
چراغی افزود: علاوه بر این امروزه پست های موفق دنیا، رفتن به سمت ارایه خدمات لجستیک و جابجایی کالا و امانت و همچنین توسعه تجارت الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی با اشاره به ایجاد تغییر و تحول در ماموریت های پست، اظهار داشت: در اساسنامه جدید شرکت ملی پست، که در سال 95 ابلاغ شده ابعاد سه گانه فیزیکی، الکترونیکی و مالی برای این شرکت در نظر گرفته شده است.
او در ادامه با تاکید بر تحول ایجاد شده در فضای رقابتی و کسب و کار پست در سالهای اخیر، گفت: رقابت موجب ارایه خدمات مطلوب تر و رضایتبخش تر مشتریان و متقاضیان می شود.
مدیر کل پست استان مرکزی همچنین دفاتر پیشخوان دولت را بازوی اجرایی پست خواند و افزود: شرکت ملی پست بیش از هر شرکت و سازمان دیگری به تعامل با بخش خصوصی پرداخته است به طوری که تمام خدمات باجه ای پست در دفاتر پیشخوان نیز قابل اجراست.
چراغی اساسنامه شرکت ملی پست را به عنوان فصل الخطاب عنوان کرد و گفت: همه ما تابع قوانین و مقررات و همچنین وظایف و مسئولیت های مطرح شده در این اساسنامه هستیم.