بر اساس این شیوه نامه مؤسسه اعتباری موظف است قبل از صدور کارت رفاهی، نسبت به رعایت همه ضوابط و مقررات بانکی؛ بویژه اعتبارسنجی مشتری اقدام کند.
سهام عدالت بر اساس ارزشیابی حداکثر 60 درصد قیمت روز سهام مذکور (بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه) و حساب های یارانه نقدی و معیشتی حسب اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام های پرداخت شده قبلی، می تواند در زمره وثایق قابل قبول از مشتری مورد پذیرش قرار گیرد.
سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ 70 میلیون ریال و مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص مؤسسه اعتباری حداکثر 18 ماه است. همچنین اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا و خدمات در فروشگاه ها و پذیرنده کارت طرف قرارداد اعلامی توسط بانک های عامل و طرف قرارداد در سامانه رفاهی ایرانیان امکان پذیر است و تراکنش های مالی دیگر نظیر برداشت وجه و انتقال وجه از کارت مزبور مجاز نیست.
مؤسسه اعتباری می تواند تسویه مطالبات محقق شده پذیرنده کارت را از روش های زیر انجام دهد:
1. استفاده از ابزارهای تأمین مالی زنجیره تولید از قبیل صدور اوراق گام، اعتبار اسنادی داخلی ریالی و برات الکترونیکی به منظور خرید کالا و خدمات مورد نیاز پذیرنده کارت و انتقال در زنجیره تأمین در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه
2. بازپرداخت اقساطی مطالبات متناسب با قرارداد بانک عامل و پذیرنده کارت
مؤسسه اعتباری می تواند نسبت به استفاده از بیمه نامه اعتباری از شرکت های بیمه دارای مجوز از بیمه مرکزی جهت کاهش ریسک بازپرداخت تسهیلات در دامنه مشتریان متقاضی هر مؤسسه (با تعداد حداقل 25 نفر) در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط اقدام کند.
نرخ سود تسهیلات این شیوه نامه در قالب مصوبات شورای پول و اعتبار است و مؤسسه اعتباری می تواند با عقد قرارداد با پذیرنده ها نسبت به اعمال تخفیف به مشتری اقدام کند.