به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، هر چند بانکداری الکترونیک در طول سال های اخیر در کشور ما رشد روزافزونی داشته و باعث شده بسیاری از عملیات های بانکی بدون مراجعه به شعب بانکی قابل انجام باشد، اما خدمات و محصولاتی که بانک های مختلف کشور ارائه می کنند تا حد زیادی شبیه به یکدیگر بوده و تفاوت های اندکی در آن ها به چشم می خورد.
این در حالی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه ارائه خدمات الکترونیک پیشرو محسوب می شود و چند محصول و خدمت از جمله افتتاح حساب آنلاین را برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور به مشتریان خود ارائه کرده است. هدفی که بانک از این رویکرد دنبال کرده، افزایش سرعت ارائه خدمات و همچنین آسان تر شدن دریافت خدمات برای مشتریان بوده است.
افتتاح حساب یکی از عملیات های بانکی است که در تعدادی از بانک ها هنوز به صورت الکترونیکی قابلیت انجام ندارد و برای داشتن حساب در آن بانک ها، متقاضیان باید به شعب آن ها مراجعه کنند. این در حالی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان افتتاح حساب به صورت آنلاین را فراهم کرده است. این خدمات از شهریور سال 1396 روی وب سایت و از فروردین سال 1399 بر بستر اپلیکیشن همراه بانک «مهریران» قابل انجام است.
بر این اساس اشخاص می توانند با مراجعه به وب سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به آدرس qmb.ir و انتخاب «سامانه افتتاح حساب آنلاین» از بخش «بانکداری الکترونیک» نسبت به افتتاح حساب برای خود اقدام کنند.
همچنین کاربران می توانند با مراجعه به بخش بانکداری الکترونیک وب سایت بانک و دانلود اپلیکیشن همراه بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به افتتاح حساب از طریق همراه بانک اقدام کنند. افتتاح حساب از این طریق تنها ظرف چند دقیقه انجام می شود و از رفت وآمد مشتریان به شعبه بانک جلوگیری می کند. این کار به نوبه خود می تواند احتمال شیوع بیماری کرونا را نیز کاهش دهد.
گفتنی است کارت بانکی اشخاص نیز بنا به تعیین خودشان به آدرس منزل یا محل کارشان فرستاده می شود.