پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248247 تاریخ : 1395/08/15-12:47:03
,10030,
تکان بازار با یک ایده استارتاپی

تکان بازار با یک ایده استارتاپی

بین شرکت‌ها و استارتاپ‌ها تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. تفاوت عمده استارتاپ‌ها با شرکت‌ها و مدل‌های کسب‌وکار در نوع نگاه آنها به بازار است. در حالی که استارتاپ‌ها درصدد ایجاد یک تحول بزرگ و راهیابی به بازارهای بزرگ هستند، شرکت‌ها به دنبال پول درآوردن و سود هستند و نه تسخیر بازارها و تکان دادن به آن مانند استارتاپ‌ها.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امیر محسنی، عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال  که جایگاه نوآوری در استارتاپ‌ها چیست، می‌گوید: جایگاه نوآوری در میان استارتاپ‌ها، معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شود و در واقع، فرد یا افرادی خوش‌فکر با ایده‌های نو، در جستجوی روش‌هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه و تولید انبوه محصولات با خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در استارتاپ‌ها به شکل نوآوری در بازار با نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می‌دهد.

وی همچنین در رابطه با تفاوت استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک توضیح می‌دهد: طی سالیان متمادی، سرمایه‌گذاران استارتاپ‌ها را به عنوان نسخه کوچکی از شرکت‌های بزرگ تلقی می‌کردند اما این مشکل‌ساز است زیرا تفاوت ایدئولوژیک و سازمانی وسیعی بین یک استارتاپ، شرکت کوچک و یک شرکت بزرگ وجود دارد که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و شاخص‌های سنجش عملکرد متفاوتی را می‌طلبند. طبق تعریف استیو بلنک، کارآفرین مشهور و استاد دانشگاه‌های استنفورد کالیفرنیا و کلمبیا، استارتاپ یک سازمان موقتی است که برای جستجوی یک مدل تجاری، قابل تکرار و مقیاس‌پذیر طراحی شده است. یک مدل تجاری نشان‌دهنده این است که شرکت چگونه ارزش می‌آفریند، چگونه آن را به دست می‌آورد و چگونه آن را ارائه می‌کند. به عبارت دیگر مدل تجاری، نحوه پول درآوردن یک شرکت را تعریف می‌کند. در اینجا مهم‌ترین تفاوت یک استارتاپ و یک شرکت کوچک معلوم می‌شود؛ نیروی محرک در یک استارتاپ تکان دادن بازار با یک ایده بزرگ است، ایده‌ای که مشتریان شرکت‌های موجود را تصاحب کند یا حتی یک بازار جدید را ایجاد کند اما در یک شرکت کوچک مدل تجاری بر مبنای کسب سود و یک جایگاه ایمن در بازار محلی است.

محسنی ادامه می‌دهد: تفاوت دیگر استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک، نگرش آنها درباره رشد است. استارتاپ‌ها برای رشد سریع طراحی می‌شوند، بدین معنی که آنها چیزی تولید می‌کنند که می‌توانند آن را در یک بازار بسیار وسیع بفروشند اما درباره اکثر شرکت‌ها این امر صادق نیست، به طور کلی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نیازی به یک بازار بزرگ نیست، بلکه فقط یک بازار نیاز دارید و اینکه به آن بازار دسترسی داشته باشید. به همین دلیل است که اکثر استارتاپ‌ها از نوع فناوری هستند. کسب و کار آنلاین به راحتی قادر به رسیدن به بازار است زیرا بر موانع زمان و مکان غلبه می‌کند. افراد می‌توانند در هر زمان و مکانی از شما خرید کنند. از این نظر تعریفی که شرکت اتحادیه شرکت‌های کوچک از استارتاپ‌ها داده، بهترین گزینه است: در دنیای تجارت کلمه استارتاپ فراتر از شرکتی است که فقط متمایز است. اصطلاح استارتاپ به معنای شرکتی است که نوعا فناوری‌محور است و پتانسیل بالایی برای رشد دارد. آنها به ویژه برای تامین مالی می‌جنگند چون سرمایه‌گذاران به دنبال بیشترین بازگشت سرمایه و متوازن کردن خطرات هستند.

عضو اتاق بازرگانی تهران در رابطه با تامین سرمایه استارتاپ‌ها نیز توضیح می‌دهد: استارتاپ‌ها به دنبال سرمایه‌‌ای متفاوت از شرکت‌های دیگر هستند. آنها تمایل دارند بر سرمایه‌ای اتکا کنند که از طریق سرمایه‌گذاران داوطلب یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک فراهم می‌شود. در حالی که شرکت‌ها بر وام یا کمک‌های مالی اتکا می‌کنند. ویژگی یک سرمایه‌گذاری مشترک این است که سرمایه‌گذار مایل است نقش فعال‌تری در شرکت داشته باشد.

ثمانه نادری



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران